اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افزایش 56 درصدی تولید خودروهای سواری در کشور/ آمادگی ایران‌خودرو برای تولید اتوبوس‌های برقی

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو از افزایش 56 درصدی تولید خودروهای سواری و افزایش 42 درصدی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در این شرکت خبر داد و گفت: آماده تولید اتوبوس‌های برقی برای کشور هستیم.

افزایش 56 درصدی تولید خودروهای سواری در کشور/ آمادگی ایران‌خودرو برای تولید اتوبوس‌های برقی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، فرشاد مقیمی، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو در مراسم بهره‌برداری از 100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: اعتماد مدیران ارشد کشور در این ایام به توان و تولید سبب شده که تولید خودروهای سواری و سنگین و نیمه‌سنگین نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

وی افزود: سال گذشته 187 هزار تولید در حوزه سواری داشتیم که امسال این آمار به 291 هزار خودرو رسید و در واقع رشد 56 درصدی تولید خودروهای سواری را در شرکت ایران‌خودرو با فعالیت  جهادی همکاران‌مان و کارگران داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو ادامه داد: همچنین در حوزه تولید خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین نسبت به سال گذشته شاهد 42 درصد افزایش رشد تولید بوده‌ایم که ان‌شاءالله این مسأله نیاز مردم را در حوزه حمل ون قل عمومی نیز برطرف خواهد کرد.

مقیمی با اشاره به اینکه در جهت توصیه و فرمان مقام معظم رهبری بر اساس جهش تولید و رضایت مردم پیش خواهیم رفت گفت: بعد از 8.5 تا 9 سال خط تولید اتوبوس را احیا کردیم و از دو ماه آینده ماهانه 40 اتوبوس و دو ماه بعد از آن یعنی بهمن و اسفند هر ماه 60 اتوبوس و در فروردین و اردیبهشت ماهانه 70 اتوبوس تولید خواهیم کرد و دعاهایی هم در این زمینه داریم که اگر مستجاب شود روند تولید افزایش بیشتری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمن شکست صنعت خودروسازی در داخل بوده است گفت: این موضوع نه تنها محقق نشده بلکه توانسته‌ایم جهش‌هایی را نیز در زمینه تولید شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو گفت: اتوبو‌س‌های تولید شده در حال حاضر سطح داخلی‌سازی آنها از 29 به 38 درصد رسیده و تا پایان سال به 46 درصد و ان‌شاءالله در سال آینده به 60 درصد خواهد رسید.

مقیمی گفت: 50 هزار یورو ارزبری را با داخلی‌سازی اتوبوس‌ها به 50 هزار یورو رسانده‌ایم که این رقم تا پایان سال به 44 هزار یورو و در آینده به 33 هزار یورو خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان نیز که پیش از این با یکدیگر رقیب بوده‌اند الان رفیق شده و دست در دست هم در جهت رفع نیازهای مردم گام برداشته‌اند، گفت: قرارداد بعدی تأمین و تولید اتوبوس را امروز پیش‌نویس آن را در جلسه آورده‌ایم که اگر مورد تأیید قرار گرفت اقدامات را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو در پایان ضمن اعلام آمادگی جهت تولید اتوبوس‌های برقی گفت: شرکت ایران‌خودرو توانایی دارد به این حوزه نیز ورود یابد.

به گزارش فارس، مراسم بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید در ناوگان اتوبوسرانی تهران امروز با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران،محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو همچنین مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

قراراست همکاری های شهرداری تهران با شرکت ایران خودرو جهت تامین اتوبوس‌های پایتخت استمرار یابد و تا پایان سال تعدادی دیگر اتوبوس و مینی‌بوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول