اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

درخواست استاندار سمنان از وزیر نیرو/ گشایش در طرح انتقال آب دریای خزر

استاندار سمنان از وزیر نیرو گشایش در طرح انتقال آب دریای خزر را درخواست کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا آب موردنیاز این استان تأمین شود.

درخواست استاندار سمنان از وزیر نیرو/ گشایش در طرح انتقال آب دریای خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در آیین افتتاح طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه با تجلیل از انجام سریع و اقدام باکیفیت وزارت نیرو در به ثمر رساندن ۱۱ ماهه این پروژه اظهار کرد: استان سمنان به دلیل بضاعت خوب در توسعه کشور، محکوم به رشد بوده و این در حالی بوده که این استان دارای اراضی بلامعارض وسیع، آفتاب فراوان و معادن و ظرفیت‌های بسیار خوب و ارزشمند است.‌

آشناگر هم‌جواری سمنان با هشت استان کشور از جمله پایتخت را یکی از ظرفیت‌های مهم استان دانست و گفت: اگر محدودیت‌های استان رفع نشود، توسعه در این استان با مشکل جدی مواجه خواهد شد و باید همه دستگاه‌ها و مسؤولان تلاش کنند تا آب موردنیاز این استان تأمین شود.

آشناگر با انتقاد از طولانی شدن پروژه انتقال آب به گرمسار، خواستار تسریع در انجام این پروژه و نیز انجام تعهدات وزارت نیرو در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار شد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان در صورت مساعدت وزارت نیرو و سایر وزارتخانه‌ها می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد اشتغال برای کل کشور داشته باشد.

آشناگر با اشاره به مشکلات تأمین آب در شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز گفت: پروژه‌های مشترک ما با استان‌های هم‌جوار با چالش مواجه است.

استاندار سمنان اضافه کرد: انجام طرح انتقال آب از دریای خزر با توان وزارت نیرو و شخص وزیر نیرو قابل انجام است و مردم استان خواستار گشایش در انجام این ابر پروژه هستند.

او با اشاره به انجام پروژه آبرسانی به شاهرود از چشمه‌سارهای قطری گفت: علی‌رغم انجام بخش اعظمی از این پروژه، اما متأسفانه به دلیل یک حکم قضایی، اتمام این پروژه با مشکل مواجه شده است که امیدواریم هر چه سریع‌تر این معضل برطرف شود.

استاندار سمنان نیاز به تأمین و تقویت برق در معادن استان را از ضروریات توسعه استان و از مطالبات مردم استان عنوان کرد و خواستار انجام هر چه سریع‌تر این مطالبه عمومی مردم استان سمنان شد.‌

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول