اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

گمنام‌تر از همیشه در سی‌سخت/ تنها فضای فرهنگی-معنوی شهر در انتظار تدبیر+فیلم و عکس

ساماندهی تپه نورالشهداء سی سخت که محل دفن دو شهید گمنام است به دست فراموشی سپرده شده و این زیبنده مقام شامخ این دو میهمان ارزشمند و والامقام نیست.

گمنام‌تر از همیشه در سی‌سخت/ تنها فضای فرهنگی-معنوی شهر در انتظار تدبیر+فیلم و عکس

خبرگزاری فارس سیسخت؛ عباس شیرزادی؛ یکی از نگران‌های مردم شهر سی سخت عدم رسیدگی و ساماندهی گلزار شهدای گمنام این شهر است.

به گزارش فارس نخستین بار در تاریخ 25 فروردین 92 شهر سی‌سخت میزبان ضیافتی شد که در آن میهمان ارزشمند بر صحن و سرای سی‌سخت ورود کردند و پس از سال‌ها غربت در خاک آرمیدند.

قبور مطهر شهدای گمنام سی‌سخت همچنان مثل گذشته گمنام مانده است آنها که خبر داشتند سر از پا نشناخته  آماده استقبال و پذیرایی می شدند همه در تکاپو بودند یکی آب و جارو می‌کرد، دیگری تزئین می‌کرد و دیگری گرد غربت از در و دیوار می گرفت.

همراه با بوی عود و اسپند و باران صلوات؛ آغوش گرم مردم شهر سی سخت شهدای گمنام را در خود جای داده بودند و چشم دل که می‌گشودی خیل ملائک را می‌دیدی که سلام و صلوات گویان  به دنبال شهید روانه بودند، سی‌سختی‌ها نیز افتخار میزبانی داشتند و آسمانیان برای بردن امانت، آمده بودند.

از آن تاریخ به بعد دیگر آنچنان توفیقی حاصل نشد تا سفره‌ پذیرایی از شهدای گمنام را در کوچه و محله و مسجد پهن کنیم چرا که آن طور که باید و شاید نتوانستیم دین خود را نسبت به این دو شهید گمنام ادا کنیم.

در این مدت هشت سال که این دو شهید گمنام در تپه نورالشهداء سی‌سخت آرمیده اند تا کنون چندین بار مسؤولان استانی آمده‌اند و بر قبور مطهر این دو شهید حاضر شدند و قول دادند که در کمترین زمان اقدام  به محوطه سازی و گل کاری و اسماندهی تپه نورالشهداء خواهند کرد و جاده دسترسی این مکان زیارتی را آسفالت می‌کنند، ولی تا کنون تمام وعده‌هایی که داده‌اند فقط حرف بوده ودر عمل کاری انجام نشده است.

ساماندهی تپه نورالشهداء سی سخت که محل دفن دو شهید گمنام است به دست فراموشی سپرده شده و این زیبنده مقام شامخ این دو میهمان ارزشمند و والامقام نیست.

به گزارش فارس؛ اکنون که گلزار مطهر شهدای گمنام در تپه نورالشهدای شهر یاسوج در حال ساماندهی است و پس از سال‌ها کار بزرگی صورت گرفته از مسوولان استانی به خصوص استاندار و معاون سیاسیی و البته فرمانده سپاه فتح انتظار می‌رود تا برای ساماندهی گلزار شهدای گمنام شهر سی‌سخت نیز همت به خرج داده و این فضای معنونی و شاید تنها فضای فرهنگی شهر توریستی سی‌سخت را از مهجوریت و گمنامی خارج کنند.

 

 

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول