اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تالار عروسی در سنندج به واحد تولید ماسک تبدیل شد

تالار عروسی ماهان که به واسطه شرایط کرونایی ماه‌ها بلااستفاده باقی مانده بود در یک اقدام ارزشمند با سرمایه‌گذاری 6.5 میلیارد تومانی صندوق خیریه همیاران به واحد تولید ماسک تبدیل شد.

تالار عروسی در سنندج به واحد تولید ماسک تبدیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، تا قبل از شیوع کرونا ویروس تالار عروسی بود از امروز محلی برای چرخاندن چرخ‌های تولید شده است.

دستگاه‌ها به صورت کاملا اتوماتیک با کمترین دخالت دست مشغول تولید ماسک آن هم از نوع سه لایه و کاملا استاندارد هستند.

واحدی که با سرمایه‌گذاری 6.5 میلیارد تومانی صندوق خیریه همیاران در این شرایط کرونایی ایجاد شده و ظرفیت تولید 3 میلیون ماسک سه لایه را دارد.

اشتغال 30 نفر در واحد تولیدی ماسک پربار

خسرو ویسی مدیر واحد تولیدی ماسک پربار می‌گوید: با توجه به نیاز کشور به ماسک در شرایط کرونایی تصمیم به راه‌اندازی این واحد تولیدی کردیم.

وی افزود: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد و 500 میلیون تومانی صندوق خیریه همیاران ظرفیت تولید 3 میلیون ماسک را دارد.

وی گفت: این واحدتولیدی در راستای اهداف صندوق خیریه همیاران فعالیت می‌کند و با تولید ماسک‌های استاندارد در عرصه خدمت به مردم گام بر می‌دارد.

ویسی با بیان اینکه فعالیت واحد به صورت سه شیفت و با ظرفیت کامل است، گفت: در حال حاضر ۳۰ نفر در این واحد تولیدی اشتغال دارند و تا زمانی که نیاز کشور باشد این واحد تولیدی به فعالیت خواهد کرد.

  ۳۰ نفر در این واحد تولیدی اشتغال دارند و تا زمانی که نیاز کشور باشد این واحد تولیدی به فعالیت خواهد کرد.

 

وی از محدودیت‌های اعتباری و گران بودن مواد اولیه ابراز نگرانی کرد و افزود: مواد اولیه برای کار در حال حاضر با قیمت 7 تا 8 برابر مصوب دولت در بازار خریداری می‌شود.

ویسی تصریح کرد: نبود مواد اولیه مهمترین مشکل در روند فعالیت این واحد تولیدی است و در صورت رفع آن ماسک با بهترین و بالاترین کیفیت در داخل استان تولید و با قیمت مصوب دولت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: از امروز به صورت رسمی فعالیت این واحد تولیدی آغاز می‌شود و امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد رونق هرچه بیشتر تولید در استان باشیم.

متناسب با نیاز مردم ماسک تولید می‌شود

ابراهیم زارعی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان هم اظهار کرد: مشکلی در تامین ماسک برای شهروندان استان نداریم و متناسب با نیاز مردم این محصول بهداشتی تولید و در سطح عرضه وجود دارد.

وی گفت: با افتتاح این دو واحد تولیدی ظرفیت تولید ماسک در استان به بیش از میزان مورد نیاز استان می‌رسد و هیچ کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

زارعی با بیان اینکه امروز به راحتی در داروخانه‌ها و مغازه‌ها ماسک به اندازه کافی و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دارد، خاطرنشان کرد: بشدت بر واحدهای تولید و عرضه ماسک در استان نظارت می‌شود.

تامین سرمایه درگردش واحدهای تولید از محل تبصره 18

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی از محل‌های مختلفی هم چون تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید تامین می‌شود. 

محمد دره‌وزمی با تاکید براینکه نبود مواد اولیه یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولید ماسک استان است که لیستی از این واحدها تهیه و به صورت روزانه مواد اولیه مورد نیاز آنها  تامین می‌شود. 

پیمان الماسی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان  هم گفت: در مجموع پنج واحد تولید ماسک استان سالانه ۱۲۰ میلیون و روزانه ۳۲۰ هزار عدد از این محصول را تولید و روانه بازار می‌کنند. 

 وی با بیان اینکه امروز به صورت همزمان از دو واحد تولید ماسک در استان بهره برداری می‌شود، اظهار کرد: با افتتاح این دو واحد تولیدی در مجموع 5 واحد تولید ماسک در استان فعال خواهد بود.

 با افتتاح این دو واحد تولیدی در مجموع 5 واحد تولید ماسک در استان فعال خواهد بود

 

وی گفت: واحد تولیدی شرکت رامان، بزرگ‌ترین واحد تولیدی ماسک در سطح استان است که سالانه ظرفیت ۵۰ میلیون عدد ماسک استاندارد را دارد.

الماسی عنوان کرد: برای احداث و راه‌اندازی این واحد ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که تمام سرمایه گذاری آن آورده بخش خصوصی بوده و هیچ تسهیلاتی پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه دو واحد تولیدی که امروز به بهره‌برداری رسیده برای 50 نفر شغل ایجاد کرده‌اند، افزود: ظرفیت تولید سالانه این دو واحد تولیدی در مجموع 80 میلیون عدد ماسک در سال است.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول