اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان پایین‌ترین سرانه درآمدی شهرداری‌های کشور را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان،گفت: شهرداری‌های این استان پایین ترین سرانه درآمدی در بین شهرداری های کشور را دارند.

سیستان و بلوچستان پایین‌ترین سرانه درآمدی شهرداری‌های کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، منصور بیجار در همایش شهرداران استان سیستان و بلوچستان در کنارک، اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان 50 نقطه شهری وجود دارد که ۴۹ شهر صاحب شهرداری است که اخیرا دو تا شهرداری جزینک در حوزه سیستان و اسماعیل آباد در خاش فعال شدند.

وی تصریح کرد: براساس آمار جمعیتی ۵۰ درصد از جمعیت استان سیستان و بلوچستان از خدمات شهری استفاده می کند و بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در مقاطع مختلف زمانی از خدمات نقاط شهری استفاده می کنند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش ایجاد فضای تبادل اطلاعات و افکار است.

فرماندار کنارک نیز در این همایش،گفت: ۴ قطعه پروژه مهم ترانزیتی کنارک به جاسک  تغییر پیمانکار شده است و این پروژه تا پایان دولت در مسیر بهره برداری قرار می گیرد.

حمیدالدین یوسفی با اشاره به اینکه بزرگترین اسکله صید و صیادی کشور و پایتخت موزستان کشور در این شهرستان قرار دارد،اظهار داشت: درحوزه صید و صیادی پروژه بندر صیدی بندرتنگ با سرمایه‌گذاری  قریب ۲۰۰میلیارد تومان در حال تکمیل شدن است.

وی تصریح کرد: بزرگترین سد مخزنی استان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دهستان کهیر با ۳۱۵ میلیون مترمکعب با تلاش استاندار و معاون عمرانی استانداری تامین منابع مالی شده است و امید است تا پایان دولت این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 فرماندار کنارک ادامه داد: کشت و صنعت مکران گوردیم واقع در این شهرستان بعنوان پروژه شاخص و محرک در دو حوزه شیلات و کشاورزی است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در کنار همه ظرفیت های شهرستان کنارک، نیروی انسانی فعال و مردم های خونگرم و دریا دل و مهمان نواز مثل دریا بخشندگی و سخاوتمند هستند.

شهرداران تلاشگران عرصه سازندگی شهری هستند

شهردار شهر بندری کنارک نیز در این همایش با تبریک هفته وحدت،گفت: این همایش ها باعث می شود شهرداران چالش های که در حوزه مدیریتی خودشان دارند در طول مدیریت یک همفکری شود تا مشکلات رفع شود.

درویش بلوچ نیا افزود: تلاش کارکنان ایثارگر شهردارهای استان سیستان و بلوچستان در کنار جان‌فشانی کادر درمانی در مبارزه با ویروس منحوس کرونا از اولین ساعات اعلام شیوع این بیماری تا به امروز ستودنی و قابل‌تقدیر است.

وی ادامه داد: تمام عزم خود را جهت آبادانی و رشد روز افزون شهر کنارک به کار گرفتیم و در این راه به کمک شهروندان فهیم،شهری زیبا در دل سواحل مکران خواهیم ساخت.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول