اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

گروه جهادی شهدا ششمین کتابخانه‌اش را در منطقه غرب کشور افتتاح کرد +فیلم

ششمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در منطقه غرب کشور همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم(ص) افتتاح شد. در کنار مراسم افتتاحیه، گروه جهادی شهدا به بیمارستانی در غرب کشور رفت و از کادر درمان آن تقدیر کرد.

گروه جهادی شهدا ششمین کتابخانه‌اش را در منطقه غرب کشور افتتاح کرد +فیلم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ششمین کتابخانه گروه جهادی شهدای در منطقه غرب کشور همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم (ص) افتتاح شد.

این کتابخانه که مانند پنج کتابخانه افتتاح شده به نام شهدا مزین و نامگذاری شده در منطقه‌ای محروم از کتابخانه در حوالی استان زنجان افتتاح شد.

«کتابخانه شهدای خوئین»، ششمین کتابخانه این گروه جهادی است که شب گذشته همزمان با میلاد پیامبر رحمت با حضور کاظمی، رئیس بنیاد شهید استان زنجان و تنی چند از مسؤولان استانی افتتاح شد.

محسن اسماعیلی، مدیر گروه جهادی شهدا در این مراسم اظهار داشت: ششمین کتابخانه با نام شهدای خوئین روستایی از توابع استان زنجان افتتاح شد. در این کتابخانه بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در دسترس ساکنان منطقه مسکن مهر کوی ثمین در فضایی به مساحت  ۱۰۰ متر قرار گرفت.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ناشران و خیرینی در این طرح و کتابخانه با گروه جهادی شهدا همکاری داشته‌اند، ابراز داشت: کتاب‌های درسی، کودک و نوجوان، آموزشی، ‌عمومی، تاریخی، اجتماعی،‌ داستان  و بخشی با عنوان کتاب‌های صوتی از امروز به ارائه خدمات به ساکنان این منطقه می‌پردازد.

مدیر گروه جهادی شهدا به شعار «هر منطقه محروم یک کتابخانه» تاکید کرد و گفت: برای افتتاح این کتابخانه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کنار ناشرانی چون انتشارات شمع و مه،‌کتاب یک، باغ موزه دفاغ مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی همکار ما بوده‌اند. البته کتاب‌های مردمی که در قالب نذر کتاب به گروه جهادی اهدا شده بود نیز در این کتابخانه گنجانده شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه پیش از دایر شدن کتابخانه در هر منطقه شرایطی محیطی، سنی، جغرافیایی و حتی بهداشتی آن منطقه بررسی می‌شود، افزود: برای هر کتابخانه تیمی به مطالعه و بررسی مکانی می‌پردازد و پس از قطعی شدن فضای کتابخانه در آن منطقه محروم کتاب‌ها با توجه به آسیب شناسی منطقه ارسال می‌شود. البته در کنار کتاب، رایانه و مجلات و نرم‌افزارهایی هم به ساکنان این مناطق ارائه می‌شود.

وی به دیگر اقدامات گروهش اشاره کرد و ادامه داد: اهدای ۵ هزار ماسک به ساکنان منطقه ایجرود و تهیه یک دستگاه آبسردکن برای مدرسه شبانه‌روزی با بیش از ۱۵۰ دانش آموز در روستای حلب از دیگر اقدامات این گروه بود.

مسوول این گروه جهادی ضمن بیان اینکه به دلیل میلاد پیامبر اکرم (ص) برنامه‌ای برای تقدیر از مدافعان سلامت روستای ایجرود هم تدارک دیده شد، ابراز داشت: طی یک برنامه از تمام کادر درمان بیمارستان ایثار در روستای ایجرود حوالی استان زنجان نیز با هدایایی تقدیر شد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه درخواست‌های فراوانی برای افتتاح کتابخانه در مناطق کمتر برخوردار واصل می‌شود، اضافه کرد: در تلاش هستیم که به زودی پس از کارشناسی‌های صورت گرفته هفتمین کتابخانه را نیز در شرق کشور افتتاح کنیم، هرچند امور مربوط به آن در حال انجام است، اما امیدواریم به زودی شاهد این رخداد باشیم.

اسماعیلی ضمن معرفی گروه جهادی شهدا گفت: گروه جهادی شهدا کار خود را از زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۵ آغاز کرد. از انتهای سال ۱۳۹۸ و ابتدای ۱۳۹۹ که کشور درگیر ویروس کرونا شد، ضدعفونی‌کردن معابر، توزیع سبد کالا، نان صلواتی، قربانی و ... را داشتیم. گروه ما ۸ نفره است و بدون وابستگی به نهاد خاصی در حد بضاعت خودمان کارهای جهادی انجام می‌دهیم. 

گروه جهادی شهدا تاکنون کتابخانه‌هایی مزین به نام شهید خرازی در روستای سیبن، کتابخانه شهید ابراهیم هادی در شهرستان دامغان، کتابخانه حاج احمد کاظمی در حومه رشت و کتابخانه شهید حاج ابراهیم همت در شهرری را دایر کرده است.

در ادامه کلیپ‌هایی مربوط به افتتاح کتابخانه، اهدای آبسردکن به یک مدرسه شبانه‌روزی و سخنان این مدیر جهادی را ببینید.

 

 

 

این گروه جهادی عصر امروز هم در غرب کشور حدود ۷ هزار ماسک میان ساکنان مناطق محروم توزیع می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول