اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازار شایعات افزایش قیمت‌ها به شن و ماسه رسید/برخورد قاطع با شایعه‌سازان فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد

دادگستری و تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد هرگونه افزایش قیمت در شن و ماسه را تکذیب و بر برخورد قاطع با شایعه‌سازان تاکید کردند.

بازار شایعات افزایش قیمت‌ها به شن و ماسه رسید/برخورد قاطع با شایعه‌سازان فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پس از انتشار شایعه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل که توسط روابط عمومی شرکت نفت منطقه کهگیلویه و بویراحمد قویا تکذیب شد این بار بازار شایعات افزایش قیمت‌ها به شن و ماسه رسید.

در همین خصوص سید عیسی حسنی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مورد انتشار شایعه‌ای در رسانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت شن و ماسه گفت: چند روزی است که زمزمه افزایش قیمت شن و ماسه از ناحیه برخی افراد موثر این صنف در فضای رسانه ای منتشر و پخش شده، که کذب است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: هرگونه افزایش در قیمت مصالح ساختمانی و شن و ماسه باید از مسیر سازمان صمت و اتاق اصناف و مجموعه‌های تنظیم بازار در استانداری و البته نظارت قانونی دستگاه قضایی و تعزیرات صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگرچه درخواست‌هایی از ناحیه برخی اعضای صنف برای افزایش مطرح شده بوده اما در جلسات برگزار شده، به صراحت با این موضوع مخالفت شده است.

حسنی در پایان متذکر شد هر گونه ایجاد جو روانی توسط افراد در رسانه‌ها توسط دستگاه قضایی رصد و البته در صورتی که هرگونه افزایش قیمت بر خلاف ضوابط و نظارت مراجع نظارتی اقتصادی صورت گیرد که اخلال در نظم اقتصادی و بازار ایجاد کند  سبب ایجاد مسوولیت کیفری برای مسببین خواهند شد.

اما مدیرکل تعزیرات حکومتی هرگونه افزایش قیمت شن و ماسه را تکذیب کرد و گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد انتشار خبری مبنی بر افزایش قیمت شن و ماسه در استان بوده‌ایم، که این موضوع صرفاً توسط سودجویان در فضای مجازی منتشر شده است.

وی عنوان کرد: در زمینه افزایش قیمت شن و ماسه تاکنون هیچ مرجع رسمی، یا دولت تصویب نشده است، و انتشار چنین اخباری کذب محض است.

براتعلی صالحی افزود: بدیهی است تولیدکنندگان شن و ماسه ملزم به رعایت نرخ‌های مصوب و تمکین از قانون هستند.

 

وی بیان کرد: در استانی که خود سرشار از منابع شن و ماسه است افزایش این مصالح ساختمانی قابل توجیه نیست درصدد هستیم عامل انتشار این خبر را شناسایی، و با وی برخورد قاطع قانونی صورت بگیرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول