اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح اقدام برای رفع تحریم‌ها بهترین پاسخ در آستانه ۱۳ آبان بود

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: همکاری دولت و مجلس و سایر ارکان نظام تحت هدایت‌های رهبری می‌تواند گره تحریم‌ها را بگشاید؛ بهترین پاسخ، برداشتن گام‌های عملی است.

طرح اقدام برای رفع تحریم‌ها بهترین پاسخ در آستانه ۱۳ آبان بود

اردشیر مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرمسار درباره طرح مجلس برای رفع تحریم‌ها اظهار کرد: وضع اقتصادی خوب نیست و مردم تحت‌فشار هستند و سفره‌ها کوچک و بعضاً برچیده شده است.

او گفت: در این شرایط، معتقدیم ریشه مشکلات ما داخلی و قوی نبودن زیرساخت‌های اقتصادی است. حتماً تحریم اثربخش است، اما دلیل اثربخشی تحریم‌ها را ضعف اقتصادی خودمان و توجه نکردن به بسترهای تولید و صادرات می‌دانم.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بیان کرد: با وجود اینکه باور داریم یک دولت برنامه باور، باانگیزه، جهادی و انقلابی می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند، معتقدم تلاش برای رفع تحریم‌ها نیز یک اقدام انقلابی است. تحریم‌ها ظالمانه و ظلم در حق ملت است؛ بنابراین باید همه تلاش کنیم تا تحریم‌ها را نیز برطرف کنیم.

مطهری اضافه کرد: رفع تحریم‌ها و اساساً اصول سیاست خارجی کشورها وابسته به احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها نیست. ما می‌توانیم در داخل اختلاف نظر داشته باشیم و با هم بحث و تبادل‌نظر کنیم، اما در سیاست خارجی باید همه در یک زمین ‌بازی کنیم. شاید نقش‌های متفاوتی ایفا کنیم، اما بازی در زمین ایران و برای ایران است.

او گفت: یادمان نرود که همه درون یک کشور و یک نظام و زیر چتر یک ولی امر و گرد یک پرچم جمع شده‌ایم؛ اما این منافات ندارد که برای رسیدن به هدف واحد، نقش‌های مختلفی درون نظام تعریف شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس اضافه کرد: از این‌رو، مجلس معتقد است که ما برای رفع تحریم‌ها نباید منتظر بمانیم که ببینیم چه کسی در آمریکا رئیس‌جمهور می‌شود. باید از ابزارهای قدرتمند خود به‌خوبی درست استفاده کنیم تا طرف مقابل ناچار شود برای رفع تحریم‌ها اقدام کند.

مطهری اضافه کرد: در غیر این صورت، تحریم‌ها با خواهش و تمنا رفع نخواهد شد و هر دولتی روی کار بیاید، برای ما شرط‌های جدیدی می‌گذارد و این وضعیت ادامه دارد.

او گفت: به همین دلیل، مجلس شورای اسلامی با اکثریت قاطع آرا، طرح اقدام برای رفع تحریم‌ها از طریق الزام دولت به انجام اقدامات متقابل و افزایش ظرفیت غنی‌سازی تا ۵۰۰ کیلوگرم را تصویب کرد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: قطعاً همکاری دولت و مجلس و سایر ارکان نظام تحت هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می‌تواند گره تحریم‌ها را بگشاید؛ این بهترین پاسخی است که مجلس ایران در برداشتن گام‌های عملی در آستانه ۱۳ آبان ماه و روز مبارزه با استکبار جهانی برداشته است.

مطهری بیان کرد: معتقدیم «مرگ بر آمریکا» که به فرمایش رهبری مرگ بر دولت آمریکا و امثال ترامپ و ... است، زمانی محقق می‌شود که ما از موضع قدرت و عزت با طرف مقابل برخورد کنیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول