اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۲ میلیون نفر در غرب تهران با یک نماینده/ قانون نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی بررسی می‌شود

نماینده مردم حوزه شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس گفت: بیش از 2 میلیون نفر در غرب استان تهران دارای یک نماینده مجلس هستند در حالیکه در برخی استان‌ها با همین تعداد جمعیت، 9 نفر نماینده مجلس دارند.

۲ میلیون نفر در غرب تهران با یک نماینده/ قانون نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی بررسی می‌شود

حسین حق وردی نماینده مردم حوزه شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرقدس در خصوص آخرین موضوعات و طرح های کمیسیون آموزش مجلس، اظهار داشت: مهمترین طرحی که در کمیسیون اجتماعی مطرح شده، طرح جهش تولید شرکت های دانش بنیان و فن آور بود که کمیسیون آموزش مجلس به عنوان کمیسیون اصلی این طرح را بررسی کرد و تقریبا در 13 ماده تصویب شد.

وی گفت: با تصویب این طرح شرکت های دانش بنیان و تولیداتی که توسط این شرکت ها صورت می گیرد و شرکت های فن آور که در پارک های علم و فن آوری مستقر هستند، ساماندهی جدید شده و با اخذ رای در صحن علنی مجلس، تحولی بسیار مؤثر در این زمینه را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم حوزه مشق در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعدادی از شرکت های دانش بنیان در شهرستان های قدس، ملارد و شهریار فعالیت دارند که با تصویب این طرح تغییر مثبت و جهش تولید در این شرکت ها اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه متراکم ترین و بزرگترین اداره آموزش و پرورش در شهرستان های غرب استان تهران وجود دارد گفت: متراکم ترین اداره آموزش و پرورش کشور در شهرستان قدس با ۷۳ هزار دانش آموز است که نیازمند به ۷۰ مدرسه برای ساماندهی آنهاست. همچنین اداره آموزش و پرورش شهریار، بزرگترین اداره آموزش و پرورش کشور است که ۱۷۳ هزار نفر جمعیت دانش آموزی و ۷۵۰۰ نفر فرهنگی دارد.

حق وردی ادامه داد: تعداد جمعیت در سه شهرستان بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که با جمعیت اتباع، این تعداد به بیش از ۲ میلیون نفر در غرب استان تهران می رسد در حالیکه در برخی استان ها با همین تعداد جمعیت، ۹ نفر نماینده مجلس وجود دارد که به مشکلات آن منطقه رسیدگی می کند و ۴ نفر از آنها عضو کمیسیون برنامه و بوجه هستند.

نماینده مردم شهرستان های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی افزود: در غرب استان تهران، سه شهرستان با وجود مشکلات متعدد و مختلف دارای یک نماینده مجلس هستند؛ بنابراین هر یک از شهرستان ها باید یک نماینده داشته باشد و این حق مردم در منطقه غرب استان است که سال ها به آن رسیدگی نشده و از آن محروم بوده اند.

حسین حق وردی نماینده مردم شهرستان های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی و آماده ارائه به صحن مجلس است که پس از اصلاح این قانون، بر قانون نظارت بر انتخابات شوراها بررسی هایی صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول