اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نباید پروژه‌ها بدون در نظر گرفتن ردیف بودجه آغاز شود

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه نباید طرح‌ها و پروژه‌ها بدون در نظر گرفتن ردیف بودجه در کشور آغاز شود، گفت: اگر هر طرحی پس از بررسی لازم عملیات ساخت آن شروع شود، هیچ طرح نیمه‌کاره‌ای در کشور نخواهیم داشت.

نباید پروژه‌ها بدون در نظر گرفتن ردیف بودجه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، سعید جغتایی امروز در دیدار با فرماندار بردسکن و نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر هر طرحی پس از بررسی لازم عملیات ساخت آن شروع شود، هیچ طرح نیمه‌کاره‌ای در کشور نخواهیم داشت.

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه نباید طرح‌ها و پروژه‌ها بدون در نظر گرفتن ردیف بودجه در کشور آغاز شود، بیان کرد: پروژه کنارگذر بردسکن با عقبه 15 ساله که به آرزوی مردم بردسکن تبدیل شده است، نباید این مدت معطل اعتبار بماند.

وی افزود: بردسکن جایگاه مناسبی از لحاظ معادن و کشاورزی دارد، اما باید در مدیریت اختصاص اعتبار نهایت دقت انجام شود تا طرح‌های اعلام شده توسط فرماندار شهرستان حداکثر تا پایان سال و یا پایان سال مالی در تیرماه 1400 به بهره‌برداری برسد.

جغتایی با بیان اینکه در سال گذشته پیرو سفر دکتر نوبخت به بردسکن، وی قول داد که برای افتتاح واحدهای مسکن محرومین مجددا به شهرستان سفر داشته باشد، عنوان کرد: هدف از سفرم به شهرستان‌های خراسان رضوی در رابطه با بررسی طرح‌ها و میزان پیشرفت کاری آن‌ها است، امیدوارم طرح‌های دارای مزیت خدمات‌رسانی بیشتر به مردم که بیش از 70 درصد پیشرفت فیریکی دارند را بتوانیم تا پایان مأموریت دولت به اتمام برسانیم و مردم از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور افزود:  دوبانده شدن محور بردسکن به خلیل‌آباد یک طرح دارای اولویت برای دولت است اما اعتبارات کفاف اختصاص کل بودجه این پروژه را برای تکمیل شدن در یک سال نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با تزریق اعتبارات در هر سال امیدواریم طی 3 سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل مسیر شادمهر تا انابد و بردسکن باشیم.

جغتایی با اشاره به پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در فصل بودجه کشور که در آذرماه باید لایحه آن به مجلس ارسال شود، امید است کلیه طرح‌های نیمه تمام دارای اولویت در این شهرستان و سطح استان به مرحله بهره‌برداری برسد.

تحقق 36 درصد از کل اعتبارات خراسان رضوی

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی اظهار کرد: امسال تا کنون 36 درصد از کل اعتبارات استان از منابع مختلف به استان محقق شده است.

رضا جمشیدی با بیان اینکه محور بردسکن به خلیل آباد و طرح کنارگذر از جمله طرح‌های دارای اولویت برای استان است، افزود: کل اعتبارات استان در سال جاری  یک هزار و 320 میلیارد تومان است که 474 میلیارد تومان تخصیص یافته که معادل 36 درصد است.

وی اختصاص اعتبار به طرح‌های دارای پیشرفت بالا را از برنامه‌های استان ذکر کرد و گفت: کلیه طرح‌های دارای پیشرفت بالای 70 درصد در دست بررسی سازمان برنامه و بودجه استان قرار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی عدم تخصیص کامل اعتبار را از مشکلات بودجه‌ای کشور نام برد و بیان کرد: عدم اختصاص کل بودجه، موجب ایجاد طرح‌های نیمه تمام در استان و شهرستان می‌شود.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه از همکاری مجلس شورای اسلامی برای پیگیری طرح‌های دارای اولویت و نیمه تمام در کشور و به‌ویژه برای خراسان رضوی خبر داد.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین اظهار کرد:  یکی از برنامه‌های دارای اولویت در سطح حوزه انتخابیه، توجه به راهای برون شهری برای حمل‌ونقل است.

وی پروژه دوبانده کردن محور سبزوار به بردسکن را نیز از جمله پروژه‌های مهم دانست.

تکمیل سریع‌تر باند دوم محور خلیل‌آباد به بردسکن از مطالبات مردم

فرماندار بردسکن نیز با بیان اینکه بردسکن گذرگاه چندین استان و شهرستان کشور است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های دارای اولویت از جمله تکمیل 8 کیلومتر مسیر باند دوم  جاده بردسکن تا شفیع‌آباد، تکمیل پروژه حفر چاه شماره شش بردسکن، توسعه مخزن ذخیره آب و توسعه شهری انابد و کنارگذر بردسکن، نیازمند 730 میلیارد ریال  اعتبار هستیم که در صورت تصویب و لحاظ شدن در بودجه می‌توانیم تا پایان سال و نهایتا تا پایان سال مالی این پروژه‌ها را در دولت تدبیر و امید به پایان برسانیم.

مجتبی شاکری با اشاره به تصادفات دلخراش در محور خلیل‌آباد به بردسکن که به جهت کم‌عرض بودن جاده و تردد خودروهای سبک و سنگین و اتوبوس‌ها، بیان کرد: تکمیل هرچه سریع‌تر باند دوم در این محور از مطالبات مردم است.

وی تأمین آب شرب مردم در شهر بردسکن در ایام تابستان را از خواسته‌های مردم نام برد و خواستار توجه جدی به تخصیص اعتبارات در این بخش‌ها در شهرستان شد.

فرماندار بردسکن، با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ معدنی یکی از شهرستان‌های  دارای معادن مس غنی و طلا است، یادآور شد: دو معدن طلای این شهرستان فعال است و معادن مس بردسکن توانسته‌اند زمینه اشتغال یک هزار نفر را در شهرستان به‌وجود آورند.

رئیس  اداره امور آبفای بردسکن نیز با بیان اینکه تکمیل چاه شمار شش در بردسکن از سال 97 عملیات ساختش شروع شده و نیمه‌کاره مانده است، اظهار کرد:  با تکمیل این پروژه آب شرب اهالی شهر بردسکن از نقطه سر به‌سر خارج می‌شود و می‌توانیم پاسخگوی مصرف آب شرب شهروندان در تابستان باشیم.

حسین اولیایی افزود: در حال حاضر با بحران تأمین آب شرب مواجه هستیم و خواستار تأمین اعتبار لازم برای این پروژه هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر میزان مصرف آب در شهرستان در پیک بار 140 لیتر در ثانیه است که فعلا 30 لیتر کمتر از میزان مصرف و بعضا مدت زمانی در نقطه سربه‌سر قرار می‌گیریم.

رئیس  اداره امور آبفای بردسکن از تامین حدود 30 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آبی این شهرستان خبر داد که در این سفر مورد موافقت رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول