اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توصیه‌های 5 گانه و مهم «کرونایی» به کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد برای در امان ماندن مردم استان از شر ویروس مرگبار کرونا 5 توصیه کرد.

توصیه‌های 5 گانه و مهم «کرونایی» به کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

کیان دهرابپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: این روزها حال و هوای این کره خاکی خوش نیست کشور عزیزمان ایران هم جزئی از این کره خاکی است که آن هم حال و هوای خوبی ندارد. 

وی گفت: هر روز خانواده‌های زیادی هستند که در غم از دست دادن عزیزانشان به سوگ می نشینند، این خانواده ها غریبه نیستند یا خودمان هستیم یا از فامیل و یا از دوستان و همشهری‌های ما هستند زحمت کشان عرصه بهداشت و درمان هم به ستوه آمده اند، خود و خانواده هاشان بشدت خسته و  تعداد زیادی هم به شهادت رسیده‌اند.

دهرابپور افزود: بیمارستان ها دیگر ظرفیت بیمار جدید ندارند، اعتبارات به حداقل رسیده‌اند و هزینه ها به حداکثر چه کنیم تا این سوگواری‌ها و فلاکت ها به کمترین میزان و با یاری خداوند مهربان به صفر برسد تا حداقل، حیاتمان ادامه پیدا کند؟

وی گفت: به تغییر صد و هشتاد درجه ای در پنج امر عادی روزمره که اتفاقا" در زندگی فردی و اجتماعی ما انسانها از ارزش بسیار بالایی هم برخوردار هستند اشاره می‌کنیم تا با تغییر کامل اما موقتی دوباره زندگی به همان روزهای شیرین قبل برگردد.

دهرابپور در ادامه گفت: اول اینکه در مراسمات تشییع، تدفین و ترحیم اصلا حضور پیدا نکنیم در این بین کسانی که بیشترین نقش را باید ایفاء کنند، خانواده درجه اول متوفیان می باشند که بدون تعارف و برای شادی روح فرد متوفی می‌بایست اعلام کنند هیچ کس حتی قوم و خویشان نزدیک، همسایه ها و دوستان هم حضور پیدا نکنند و عرض تسلیت محدود به تماس تلفنی و ارسال پیامک شود.

وی ادامه داد: دوم اینکه در مراسمات شادی و عروسی اصلا" حضور پیدا نکنیم اینجا هم خود عروس و داماد و خانواده درجه یک آنها بدون تعارف از دیگران حتی قوم و خویشان بسیار نزدیک، همسایه ها و دوستان دعوتی بعمل نیاورند تا با نهادینه کردن سلامتی در خانواده و جامعه، بنیان خانواده، استحکام بیشتری پیدا کند و رضایت خالق بیشتر کسب گردد.

این متخصص گفت: سوم اینکه مهمانی‌ها و دورهمی ها بطور کامل لغو گردد در این میان هم همکاری کامل بین افراد و خانواده ها لازم است تا تعارف‌ها به طور کامل کنار گذاشته شود و حتی یک مهمانی و دورهمی کوچک هم برگزار نگردد.

وی افزود: چهارم اینکه اصلا" مسافرت نرویم یکی از اهداف اصلی و شاید مهمترین هدف سفر، ایجاد آرامش و رفع خستگی و استرس های روزانه است حال وقتی قرار است با این مسافرتها، اضطرابها و سلب آرامش ها بیشتر گردد و آسیب بیشتری به سلامتی افراد و جامعه وارد شود پس مسافرت‌ها باید به طور کامل حتی مسافرت‌های کوچک هم لغو گردند.

دهرایپور خاطرنشان کرد: پنجم اینکه هرگونه تجمع انسانی انجام نگیرد هر تجمعی حتی با کمترین افراد به هر علت؛ آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، اداری، مذهبی و ... می‌بایست از زندگی حذف شده تا آب از آسیاب بیفتد و ...

این متخصص یادآور شد: همین پنج مورد کافی است تا به همراه رعایت صد در صدی موارد دیگری از قبیل رعایت فاصله اجتماعی حداقل یک و نیم تا دو متر، استفاده از ماسک سالم و رعایت شرایط استاندارد استفاده از آن، شست و شوی مرتب دستها با آب و مواد شوینده و ضد عفونی کردن آنها و بویژه با کنار گذاشتن پنهان کاری در مواردی که مبتلا شده ایم و یا شانس ابتلا پیدا کرده ایم (جهت قرنطینه کردن خود)، شرایط کاملی ایجاد شود تا ویروس کرونا از صحنه روزگار محو گردد و ما به همان روزهای عادی زندگی برگردیم.

انتهای پیام/82009
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول