اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آمار فزاینده کرونا و کمبودهای درمانی در کهگیلویه

سیر صعودی مبتلایان به کرونا در کهگیلویه در حالی است که امکانات و نیروی درمانی تنها بیمارستان جوابگوی نیاز نیست.

آمار فزاینده کرونا و کمبودهای درمانی در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، روند رو به رشد ابتلا به بیماری کرونا این روزها در سراسر کشور از اوضاع بحرانی خبر می‌دهد و با گذشت هفت ماه از ورود این ویروس مهلک هنوز عده‌ای نمی‌خواهند حساسیت موجود را درک کنند.

با وجود چنین شرایطی عجیب اینکه مردم همچنان به مهمترین سلاح علیه این بیماری مرگبار بی‌تفاوت بوده و با دوری از ماسک خود را به کوید 19 می‌سپارند.

خستگی مفرط کادر درمان و کمبود امکانات درمانی در حالی است که روزانه با افزایش چشمگیر مبتلایان به این بیماری مواجه هستیم.

در نشست بررسی روند اپیدمی بیماری کرونا در شهرستان مسؤولان از وضعیت بحرانی شهرستان از نظر میزان ابتلاء به بیماری و روند بستری‌هایی مربوطه در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت ابراز نگرانی کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این نشست اظهار داشت: هم اکنون بخش درمان شهرستان با محوریت بیمارستان امام خمینی (ره ) دهدشت از نظر تجهیزاتی و نیروی انسانی لازم با توجه به آمار بالا و فزاینده بستری های مربوط به بیماری کرونا، با مشکل جدی مواجه است.

طیب‌زادگان، تنها راه مقابله با این موضوع را عزم راسخ مردم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و کاهش بار مراجعه به بیمارستان اعلام کرد.

وی گفت که مردم باید با اجتناب از حضور در اجتماعات اعم از اجتماعات شادی و عزا و سایر اجتماعات مرسوم و خانوادگی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی ضمن حفظ سلامتی خود یاریگر مدافعان سلامت شهرستان باشند در غیر اینصورت شاهد بروز بحرانی فراتر از آنچه تصور می شود خواهیم بود.

طیب‌زادگان با اشاره به تشدید نظارت‌های ویژه بر اماکن عمومی و صنوف مختلف توسط کارشناسان بهداشتی شهرستان افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی و انتظامی در صورت مشاهده کوچکترین مورد از نقض شیوه نامه بهداشتی در چنین اماکنی، مکان مورد نظر در اسرع وقت تعطیل و با متصدیان آن مکان ها برخورد قانونی لازم به عمل می آید.

 سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت نیز در نشست کمیته اضطراری کرونا در بیمارستان گفت: احتمال شیوع آنفولانزا و تشدید شیوع ویروس کرونا مقابله با بیماری را دشوار کرده است.

 ابراهیم یاری‌نسب بر ضرورت آمادگی هرچه بیشتر همه بخش‌های درمانی و همچنین همکاری بیشتر مردم با کادر درمان و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: در این نشست که با ارائه پیشنهادات مختلف همراه بود از ظرفیت یکی دیگر از بخش‌های درمانی بیمارستان جهت پذیرش بیماران کووید ۱۹ استفاده خواهد شد.

این مسؤول همچنین از رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی استان جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز، تجهیزات پزشکی، حفاظتی و بهداشتی لازم و ظرفیت اکسیژن ساز بیمارستان خبر داد.

 سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تنها مرکز درمانی شهرستان کهگیلویه بوده و متاسفانه آمار مراجعه به اورژانس و بخش‌های بستری در چند روز گذشته افزایش یافته و فشار کاری شدیدی طی چند روز اخیر شروع شده است.

این مسؤول افزود: جهت جلوگیری از بحران و کمبود تخت و درمان بیماران کووید ۱۹ در این مرکز درمانی از مردم عزیز شهرستان کهگیلویه تقاضا داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند، از مسافرت ها، حضور در تجمعات غیر ضروری پرهیز نمایند. استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و رعایت بهداشت فردی اولویت اساسی در جهت مقابله با این بیماری باشد.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول