اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تاکید رئیس کل دادگستری استان مرکزی بر لزوم اجرای فوری دستورات رئیس دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بر اجرای فوری و دقیق دستورالعمل‌های ریاست معظم قوه قضائیه تاکید کرد.

تاکید رئیس کل دادگستری استان مرکزی بر لزوم اجرای فوری دستورات رئیس دستگاه قضا

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی صبح امروز در جریان سفر به حوزه قضایی خنداب و در نشست با قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: با اینکه نیروی انسانی کافی در اختیار دادگستری خنداب نیست و چارت اداری و قضایی این دادگستری تکمیل نیست، ولی تاکنون خدمت رسانی بی وقفه و مطلوبی به شهروندان ارائه شده است که از این بابت از تمامی همکاران خدوم خود که ایثارگرانه در حال تلاش هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: آنچه که برای شما در این دادگستری ثبت و ضبط خواهد شد، سلوک، گفتار و رفتار قضایی شماست و اگر به گونه‌ای رفتار کنید که بعد از گذشت سال‌ها هنوز رفتار خوب و شایسته شما در اذهان مردم شهر باقی بماند تنها همین است که برایتان ماندگار است و توشه‌ای خوب برای آخرت و برزخ شما خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: قاضی و کارمند ما باید در این وضعیت حساس و پیچیده که جامعه با آن رو به روست بیشتر رعایت حال مردم را بکنند چراکه امروز به خاطر مشکلاتی که وجود دارد مردم دادگستری را مأمنی برای حل مشکلات و مسائل خود می‌دانند و انتظار می‌رود همکاران به این نکته مهم توجه داشته باشند.

موسوی تصریح کرد: سعی کنید مشکلات مردم را تا جایی که ممکن است از طریق صلح و سازش حل کنید زیرا اثرات مثبتی که در مصالحه هست هیچگاه در تحکم وجود نخواهد داشت و سعی کنید در این مسیر از ظرفیت شورای حل اختلاف کمال بهره را ببرید، برای تحقق این امر می‌شود از ظرفیت ریش سفیدی بزرگان شهر استفاده کرد و با تقویت و فعال کردن شورای فرهنگ عمومی شهرستان با کمک امام جمعه و دیگر مسئولین می‌توان در این راه قدم‌های خوبی برداشت.

وی تصریح کرد: با این روش ورودی پرونده به دادگستری‌ها کاهش می‌یابد و قطعا اطاله دادرسی که مشکل بزرگ دستگاه قضاست از بین خواهد رفت و به دنبال آن شاهد اتقان آراء نیز خواهیم بود چرا که فرصت بیشتری برای رسیدگی مناسب و صدور رای مستدل و متقن خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در بخشی دیگری از سخنان خود بیان داشت: دستورالعمل‌های صادره از سوی ریاست معظم قوه قضائیه را حتما مد نظر قرار دهید و با مطالعه دقیق، در جهت اجرای صحیح آن‌ها گام بردارید زیرا تحقق سیاستگذاری‌های قوه قضائیه از این طریق عملی خواهد شد.

موسوی با اشاره به شأن نظارتی قضات دادگاه و دادسرا از آن‌ها خواست که با نظارت دقیق و کامل بر عملکرد ضابطین و کارشناسان و همچنین وکلا  موجبات انجام امور حرفه‌ای و تخصصی هر یک را فراهم و در صورت مشاهده تخلف از سوی آنان برخورد مناسب و قانونی صورت گیرد.

وی همچنین بر اجرای فوری و دقیق دستورالعمل‌های ریاست معظم قوه قضائیه تاکید کرد و اجرای صحیح این دستورالعمل ها را موجب بهبود امور دانست.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول