اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روزهای کرونایی سمنان؛ تجمع بی‌تجمع!/ چه خبر از گردشگری کرونازده؟

روزهای کرونایی سمنان سبب شده است تا مسؤولان تذکرها را برای دوری از هرگونه تجمع شدیدتر بیان کنند؛ در این میان، حمایت از گردشگری کرونازده به دور از اعمال سلیقه هم لازم است.

روزهای کرونایی سمنان؛ تجمع بی‌تجمع!/ چه خبر از گردشگری کرونازده؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ویروس کرونا این روزها تقریباً محور تمام برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدیران استان سمنان قرار گرفته و این موجود ریز، شرایط را برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها دگرگون ساخته است.

روزهای کرونایی سمنان سبب شده است تا مسؤولان تذکرها را برای دوری از هرگونه تجمع شدیدتر بیان کنند؛ در این میان، حمایت از گردشگری کرونازده به دور از اعمال سلیقه هم لازم است.

حفظ سلامت مردم؛ اولویت نخست

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اما با بیان اینکه پروتکل‌ها و محدودیت‌ها صرفاً به‌منظور اعلام و تزئینی نیست، تأکید کرد: دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پس از اعلام، باید به‌صورت جدی و ویژه در سطح جامعه اعمال شود و قطعاً این موارد برای حفظ سلامت تمامی مردم و افراد جامعه است.

او گفت: سلامت افراد جامعه بر هر امری از قبیل اجتماعات، جلسات، تجمع‌ها، برنامه‌ها و مراسم ارجحیت داشته و در اولویت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان استان سمنان به‌عنوان الگو و سرمشق افراد جامعه باید نمونه مطلوب رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باشند، افزود: امروز برنامه‌ای مهم‌تر از حفظ سلامت مردم نیست و دستگاه‌های اجرایی اگر برنامه‌ای مهم‌تر از حفظ سلامت مردم دارند، نسبت به برگزاری آن اقدام کنید که قطعاً و یقیناً این‌گونه نخواهد بود.

بسته‌های حمایتی ویژه گردشگری در راه

ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان هم به بخش دیگری از مشکلات کرونا برای استان سمنان اشاره می‌کند و می‌گوید: در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، آخرین وضع بیماری کرونا در استان دریافت، بررسی و بحث و تصمیم‌گیری می‌شود.

او با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی و پزشکی، اقدامات کمیته ارزیابی ستاد استانی کرونا و تمام دست‌اندرکاران حوزه مقابله با این بیماری اظهار کرد: بخش گردشگری بر اساس گزارش و آمارها، در پی شیوع بیماری کرونا با بیشترین آسیب و تأثیر مواجه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: مصوباتی به‌منظور حمایت از صنعت گردشگری و در قالب بسته‌های حمایتی ویژه این بخش از سوی ستاد ملی کرونا در نظر گرفته شده است.

رئیسیان گفت: مواردی از قبیل امهال اقساط تسهیلات و بدهی‌های آب، برق و گاز برای حوزه گردشگری و حمایت از این صنعت در نظر گرفته شده که طبق نامه‌ای که از سوی وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی ارسال‌شده، بر اجرای این بسته‌های حمایتی به دور از اعمال سلیقه‌ای برخی دستگاه‌های اجرایی تأکید شده است.

او گفت: در راستای این نامه، بحث و تبادل‌نظر صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.

برخورد با متخلفان و ارجاع پرونده به هیأت تخلفات اداری!

جانشین ستاد کرونا در استان سمنان اما اظهار می‌کند: به دلیل شیوع کرونا، جلسات به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود که نیاز است تا فرهنگ استفاده از جلسات ویدئوکنفرانسی در تمام دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه حفظ سلامت تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید مورد توجه باشد، گفت: پاکبانان تمام شهرها باید از ماسک برای جلوگیری از شیوع بیماری و انتقال بیماری و همچنین مبتلا نشدن به این ویروس استفاده کنند و شهرداران و مدیران شهری موظف هستند تا با مساعدت خیرین در این حوزه ورود کنند.

جانشین ستاد کرونا در استان سمنان از برگزاری مراسم عزا و عروسی انتقاد و اظهار کرد: مراسم درگذشتگان در آرامستان‌ها از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و امروز فضای باز دلیلی نیست تا جمعیت زیادی در کنار یکدیگر قرار گیرند و مردم عزیز و شریف استان به این مهم توجه جدی داشته باشند.

او با تأکید بر اینکه جلوگیری از تشکیل اجتماعات و تجمع‌ها همواره باید مدنظر قرار داشته باشد، گفت: مراسم ۱۳ آبان به‌صورت جامع در کل کشور لغو اعلام شد؛ اما متأسفانه شاهد بودیم که در یکی از شهرستان‌های استان در مکانی بسته این مراسم برگزار شد که بسیار جای تأسف دارد و برخورد با متخلفان و ارجاع پرونده به هیأت تخلفات اداری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول