اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بلاتکلیفی متولی فرهنگ در اسلامشهر

در روز فرهنگ عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر که دستگاه متولی امور فرهنگی و هنری است، بلاصاحب روزگار سپری می‌کند.

بلاتکلیفی متولی فرهنگ در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر محمدرضا عباسی فعال فرهنگی و رسانه‌ای در یادداشتی به مناسبت روز فرهنگ عمومی به بلاتکلیفی تصدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر پرداخته است: 

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر که متولی امور فرهنگی این شهرستان شناخته می‌شود، مدت‌ها است بدون صاحب و مسؤول روزگار سپری می‌کند و مسؤولی ندارد.

هر ساله در آستانه روز فرهنگ عمومی که برنامه‌هایی برای بزرگداشت این روز در سطح شهرستان اسلامشهر به مرحله اجرا در می‌آید اما امسال علاوه بر شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌های کرونایی که تقریباً تمام فعالیت‌های حضوری و جمعی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی محدود و تعطیل شده بلاصاحب شدن کرسی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر نیز باعث شده بزرگداشت این روز در کمال سکوت و آرامش از اذهان عمومی عبور کند.

از تیرماه سال ۹۸ که سکان هدایت و مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر به دست مدیر غیربومی یک هنرمند و فرد درد آشنا با سایر هنرمندان و جامعه فرهنگی و هنری سپرده شده بود، برخی اقدامات برای ارتقاء فرهنگ و هنر شهرستان اسلامشهر البته با در نظر گرفتن بضاعت مالی این اداره به مرحله اجرا درآمد و تا حدی رنگ و بوی فعالیت‌های فرهنگی رونق گرفت.

اما افسوس که این فعالیت‌ها خیلی زود به تعطیلی کشیده شد و قبای مدیریت میثم مرادی بر کرسی ریاست اداره ارشاد اسلامشهر را از تنش در آوردند و به مقام بالاتری در استان تهران ارتقاء یافت و تقریباً فعالیت‌های جسته گریخته و نیمه‌تعطیل به طور کلی تعطیل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر بلاصاحب و بدون راهبر و مدیر شد.

جامعه فرهنگی و هنری شهرستان اسلامشهر از مدیرکل ارشاد استان تهران انتظار دارند که علاوه بر ارتقاء همه‌جانبه مادی و معنوی جایگاه اداره ارشاد بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان بعد از شهر تهران، هر چه سریع‌تر یک مدیر کاردان نیروی متخصص و کارشناس متبحر و درد آشنا با روحیات و مشکلات قشر حساس و شکننده هنرمند البته اگر از افراد بومی و فارغ از نگارش جناحی و بازی‌های سیاسی انتخاب و سکان هدایت این تشکیلات حساس را به وی بسپارد.

هرچند که در طی روزهای گذشته پرسنل زحمت‌کش و دلسوز اداره ارشاد تا حد امکان در حدود و اختیارات امورات جاری را انجام و پاسخگوی مراجعان بوده‌اند، اما بسیاری از فعالیت‌ها برای عدم وجود یک مدیر و سکاندار بر مسند این اداره تعطیل شده است.

یک مدیر فعال، درد آشنا، کاربلد و متخصص می‌تواند با همراهی و همکاری پرسنل تحت امر عامل مؤثری در رشد توسعه و پویایی یک نهاد تأثیرگذار در فرهنگ و هنر شهرستان باشد.

امیدواریم که این انتظار هر چه سریع‌تر با درایت و مدیریت مدیرکل ارشاد استان تهران به پایان رسد و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر منصوب شود.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول