اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تقریب امت‌واحده با همکاری اندیشمندان حوزویان و دانشگاهیان امکان‌پذیر است

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: تشکیل و تقریب امت واحده تنها با تلاش مجمع تقریب مذاهب امکان‌پذیر نیست و همه ارگان‌ها، نظام اندیشمندان، علما، حوزویان و دانشگاهیان باید همکاری کنند.

تقریب امت‌واحده با همکاری اندیشمندان حوزویان و دانشگاهیان امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی راهکارهای تقریب وحدت اسلامی از نگاه امامین انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس اظهار کرد: تشکیل و تقریب امت واحده تنها با تلاش مجمع تقریب مذاهب امکان پذیر نیست و اگر سایر نهادها و ارگان ها، دانشگاهیان حوزویان اندیشمندان و غیره پای کار نیایند ما به این اصل مهم دست پیدا نمی کنیم.
وی تصریح کرد: مجمع تقریب مذاهب به عنوان یک پرچمدار، هدایتگر و سامان‌دهی کردن عمل کرده و در این زمینه پیشگام است.
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از راه‌اندازی هشت دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور خبر داد و گفت: مجمع تقریب مذاهب ارتباطاتی با حوزه ها و علمای اهل سنت و شیعه داشته و خلا فکری این تقریب در دانشگاه ها احساس شد و بر همین اساس در اولویت نخست در هشت استان مرزی و تلفیقی شیعه و سنی دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه‌های آزاد اسلامی این استان‌ها راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به همه گیری بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا بیشتر فعالیت‌های این دفاتر به صورت مجازی بوده تا بتوانیم از این طریق همدلی و تقریب را تقویت کنیم.
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب  مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن درصدد ایجاد اختلاف و ضربه زدن به مسلمانان است  بیان داشت: نباید در شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ها از اختلافات جزئی سخن گفت با وجود این همه مشترکات بین مذهب شیعه و سنی لزومی بر بیان اختلافات جزئی نیست چه بسا که در یک مذهب و بین علمای آن در مباحث فقهی و کلامی اختلاف نظر وجود دارد و این موضوعات نباید موجب شمشیر کشیدن و یا تکفیر بین مسلمانان شود.
وی با اشاره به اسلام‌هراسی در جوامع غرب تصریح کرد: امروزه با وجود خلا معنویت گرایش به اسلام در جوامع غرب افزایش یافته و دشمن برای مقابله با آن اسلام‌هراسی را در جوامع غرب رواج داده و از این طریق چهره مسلمانان شیعه و سنی را با صحنه‌های ترسناک خطرناک جلوه می‌دهد.
علم‌الهدی گفت: اگر مسلمانان با هم اتحاد داشته باشند امروز دشمن جسارت توهین به مقدسات اسلام را نخواهد داشت و این اهانت‌ها نتیجه تفرقه و جدایی بین کشورهای اسلامی است.
وی با اشاره به بازار مشترک اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا با تمام اختلافاتی که بین آنها وجود دارد توانسته بازار، گذرنامه و واحد پول مشترک دست پیدا کند و در جهان رواج دهد اما مسلمانان با این همه جمعیتی که در جهان دارند نتوانستند به چنین امکانات مشترکی دسترسی داشته باشند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول