اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

گلایه نماینده مردم قزوین از کندی اجرای پروژه انتقال آب به آبیک/ 70 درصد اعتبارات پروژه تأمین شده است

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از تخصیص هفتاد درصد اعتبار مورد نیاز پروژه انتقال آب به آبیک خبرداد و عنوان کرد: این پروژه با مشکلات مدیریتی نیز روبرو است، چراکه انتظار این بود که با وجود تخصیص 70 درصدی، پیشرفت فیزیکی بیشتری را شاهد باشیم.

گلایه نماینده مردم قزوین از کندی اجرای پروژه انتقال آب به آبیک/ 70 درصد اعتبارات پروژه تأمین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با پیشرفت فیزیکی پروژهٔ انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک گفت: در حوزهٔ زیرساخت انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک به‌نظر می‌رسد که حفر محل لوله‌ها به خوبی انجام شده است.

وی افزود: در حوزهٔ کارگذاری و جوش‌کاری خط لوله نیز حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی مشاهده می‌شود که ما انتظار داشتیم این پیشرفت بسیار بیشتر از این باشد؛ زمانی‌که علت را از مسؤولین جویا شدیم، بحث نرسیدن اعتبار را مطرح کردند.

این مسؤول در ادامه اظهار کرد: البته تاکنون از مبلغ 70 میلیارد تومانی که در ابتدای دورهٔ نمایندگی با جناب آقای نوبخت قرار گذاشته بودیم به ما اختصاص پیدا کند، حدود 10 روز پیش 60 میلیارد تومان آن در قالب اوراق تأمین شده و 10 میلیارد تومان نیز از اعتباراتی که قبلاً خود پروژه ردیف بودجه داشت به آن تخصیص پیدا کرده است؛ در حالت کلی مجموعاً از 100 میلیارد تومانی که در حال حاضر برای ادامهٔ کار این پروژه موردنیاز است 70 درصد آن محقق شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با وجود تزریق اعتبار 70 درصدی، شاهد پیشرفت مطلوب پروژه نبودیم، عنوان کرد: این پروژه با مشکلات مدیریتی نیز روبرو است، چراکه انتظار این بود که با وجود تخصیص 70 درصدی، پیشرفت فیزیکی بیشتری را شاهد باشیم، لذا لازم است پیمانکار و مسئولان پروژه در انجام تعهدات خود تسریع کنند.

محمدبیگی عنوان کرد: از استاندار محترم و مسؤولین زیربط تقاضا می‌کنیم 30 درصد مابقی هزینهٔ مورد نیاز جهت ادامهٔ پروژه را نیز محقق کنند که شاهد پیشرفت بیشتر این پروژه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که فاز جوشکاری پروژه جدیداً آغاز شده، به‌زودی طی 20 روز آینده یک کیلومتر دیگر از 8 کیلومتر موردنظر به بهره‌برداری خواهد رسید و به 5 کیلومتری که قبلاً انجام شده وصل می‌شود، اما 2 کیلومتر بعدی هم‌چنان باقی است و نیازمند پیگیری، کار جهادی و تلاش و فعالیت شبانه‌روزی مسؤولین پروژه است.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از تمام کسانی که در راستای پیشرفت این پروژه تلاش‌های شبانه‌روزی می‌کنند تشکر می‌کنیم و از آقای نوبخت تقاضا داریم به قولی که به ما داده بودند تا به‌عنوان یک پروژهٔ ملی مسئلهٔ آب آبیک را تا پایان این دولت تمام کنند، وفا کنند و مبالغ موردنیاز را به این پروژه اختصاص دهند.

محمدبیگی در ادامه بیان کرد: متأسفانه گرانی شدید لوله‌ها و افزایش قیمت پروژه باعث شده تا پیمانکار آن دچار مشکل شدید اقتصادی شود؛ از استاندار، مسؤولین اجرایی و شرکت آب منطقه‌ای درخواست داریم در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای بیندیشند و تزریق اعتبار ویژه‌ای از سمت استانداری به این پروژه صورت گیرد تا پیمانکار آن قادر به ادامهٔ فعالیت باشد و هر چه زودتر بتوانیم شاهد افتتاح این خط لوله باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: ما به‌عنوان نماینده و وکیل مردم به‌طور جدی پیگیر مسئلهٔ آب شرب آبیک و در پی آن 194 روستا و 14 شهر از طریق این خط لولهٔ بزرگ هستیم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول