اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مقابله با استکبار جهانی نه در شعار که در عمل باید تحقق یابد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه مقابله با استکبار جهانی نه در صرف شعار بلکه در عمل باید عینیت یابد، گفت: قوه قضاییه در این زمینه پیش‌قدم شده و با پیشنهاد تشکیل ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی که به ریاست رئیس قوه قضاییه و متشکل از برخی سازمان‌های داخل قوه و عضویت تعدادی از وزرا است، گام‌های خوب و مؤثری در این مسیر برداشته است.

مقابله با استکبار جهانی نه در شعار که در عمل باید تحقق یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، محمدرضا حبیبی بیان داشت: اقدام دانشجویان پیرو خط امام و ملت شرف ایران که در ۱۳ آبان سال ۵۸ به وقوع پیوست از آن جهت حائز اهمیت است که هیمنه کاذب و خودساخته آمریکا را که تا آن زمان هیچ کسی جرأت مقابله در برابر آن را نداشت، در هم ریخت و این حرکت باعث شد همه نیروهای انقلابی چه در داخل و چه آزادی‌خواهان جهان دریابند این هیمنه پوشالی و کاذب است، به گونه‌ای که امروز شاهد هستیم ملت‌های منطقه در قالب جبهه مقاومت جرأت ایستادگی و مبارزه و مقابله با آمریکا را پیدا کرده‌اند و آمریکا را مجبور به ترک منطقه می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: از سوی دیگر با واقعه طبس و ظهور و بروز امدادهای غیبی خداوند متعال خود آن‌ها هم دریافتند که نظام جمهوری اسلامی نظامی نیست که با یک کودتا سر کار آمده باشد که بشود با یک کودتا سرنگون شود؛ یعنی تا حدی به جنبه معنوی نظام و عمق آن در باورهای دینی و اعتقادی مردم پی بردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در اهمیت روز ۱۳ آبان افزود: این روز به قدری برای تاریخ انقلاب ایران اهمیت دارد که حضرت امام(ره) به لحاظ تأثیر داخلی و خارجی آن را به انقلاب دوم تعبیر و نهایتاً روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شد.

حبیبی با اشاره به اینکه مقابله با استکبار جهانی نه در صرف شعار بلکه در عمل باید عینیت یابد، گفت: قوه قضاییه در این زمینه پیش‌قدم شده و با پیشنهاد تشکیل ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی که به ریاست رئیس قوه قضاییه و متشکل از برخی سازمان‌های داخل قوه و عضویت تعدادی از وزرا است، گام‌های خوب و مؤثری در این مسیر برداشته است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام مقابله با توطئه‌های غربی‌ها و نظام استکباری آمریکا بوده، به گونه‌ای که نظام جمهوری اسلامی در زمینه مسائل حقوق بشری از حالت تدافعی خارج و به حالت فعال و تهاجمی درآید.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوب و مؤثری توسط این ستاد از جمله پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و اقدامات ضدبشری آمریکا به‌ویژه در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی و همچنین پاسخگویی محکم و مستدل به گزارش‌های مغرضانه گزارشگر شورای حقوق بشر انجام شده است.

حبیبی تصریح کرد: این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که علی رغم همه ایراداتی که جمهوری اسلامی از جهت مبنایی به اعلامیه حقوق بشر داشته و دارد بارها ثابت کرده است که به موزارینی از آن که مغایرت با شریعت مقدس اسلام ندارد پایبند است، در حالی که کشورهای غربی به مفاد آن به هیچ وجه پایبند نبوده و نیستند و از مصادیق آن شأنیتی است که در این اعلامیه به نهاد خانواده داده شده در حالی که این کشورها در عمل با حمایت و ترویج اعمالی همچون همجنسگرایی عملاً تیشه به ریشه خانواده می‌زنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان گفت: از مواد دیگر موجود در این اعلامیه مشروع شمردن و احترام به قوانین داخلی کشورهاست، در حالی که گزارشگر شورای حقوق بشر تحت تأثیر رژیم استکباری آمریکا احکام قضایی مستدل و مستند محاکم قضایی ما را که به استناد قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی که نمایندگان منتخب مستقیم مردم هستند، زیر سؤال می‌برد و تعیین مجازات قانونی برای ساقان مسلح، قاتلان به عمد، متجاوزان به اموال و نوامیس مردم و باندهای قاچاق سلاح و مواد مخدر را به‌عنوان مصادیق نقض حقوق بشر نام می‌برد که این نحوه گزارش با مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر در تضاد است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول