اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی پوتین و لوکاشنکو جهت توسعه روابط دوجانبه

در آستانه تحریم مقامات ارشد بلاروس توسط اتحادیه اروپا، رو,سای جمهور روسیه و بلاروس در گفت‌وگوی تلفنی بر تقویت و تعمیق روابط دوجانبه تاکید کردند.

رایزنی پوتین و لوکاشنکو جهت توسعه روابط دوجانبه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در آستانه تحریم مقامات ارشد بلاروس از سوی اتحادیه اروپا، رسانه‌ها از تماس تلفنی رئیس جمهوری روسیه با همتای بلاروس خود با هدف افزایش روابط دوجانبه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کرملین چهارشنبه شب به وقت تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «آلسکاندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس  در تماس تلفنی در زمینه توسعه و تقویت‌ روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به جزئیات بیشتر گفت‌‌وگوی  بین روسای جمهور روسیه و بلاروس اشاره‌ای نشده است.

این در حالی است که چند  منبع دپیلماتیک از طرح اتحادیه اروپا برای تحریم لوکاشنکو و چهارده نفر از مقامات این کشور خبر دادند. به گفته این منابع، اتحادیه اروپا قصد دارد فردا جمعه رئیس جمهور بلاروس و چهارده نفر دیگر از مقامات این کشور را  تحریم کند.

این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی است و اینک ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با موافقت با این تحریم‌ها، در حال نهایی کردن آن هستند.  لوکاشنکو در حالی که روابط نزدیکی با روسیه دارد اما طی ۲۶ سال گذشته که در قدرت بوده روابط با طرف‌های اروپایی را حفظ کرده است.

به دنبال برگزاری انتخابات اخیر در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب هشتاد درصد آرا منتج شد موجی از ناآرامی‌ها در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده  و همچنان ادامه دارد.

لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول