اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

80 درصد نسخ درمانی تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از سال 97 در استان آغاز شده است، گفت: هم اکنون 80 درصد نسخ درمانی تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی است.

80 درصد نسخ درمانی تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هم اکنون در مراکز ملکی تامین اجتماعی و مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان 100 درصد نسخ نویسی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از آبان ماه سال 97 آغاز شده که در حال حاضر 82 درصد نسخ در استان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و 62 درصد پزشکان نیز در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در وضعیت کنونی و بحران کاغذ در دوران تحریم، بهترین گزینه اعتماد به خودباوری و تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان غیور این مرز و بوم است، گفت: این طرح ضمن ایجاد پرونده الکترونیک بیماران، صرفه جویی هنگفتی در مصرف کاغذ و کاهش هزینه‌های تولید دفترچه درمانی را بهمراه داشته است.

وی با ابراز اینکه هم اکنون 52 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه درمانی تامین اجتماعی هستند، اذعان کرد: تولید نسخ الکترونیکی برای بیماران از هدر رفت هنگفت کاغذ و هزینه‌های تولید دفترچه درمانی جلوگیری می‌کند.

محمدی با اشاره به آمار نسخ نویسی الکترونیکی در استان خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 720 هزار نسخ کاغذی و الکترونیکی نوشته شده حدود 407 هزار نسخ یعنی57 درصد نسخه‌های تولید شده الکترونیکی بوده است. 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه در ایام کرونا تولید نسخ الکترونیکی در استان افزایش یافته است، عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در پنج ماهه ابتدای امسال از 265 هزار نسخ تولید شده در استان 209 هزار یعنی حدود 80 درصد نسخه‌ها الکترونیکی نوشته شده و این در حالی است که در 6 ماهه ابتدای سال گذشته تنها 37 درصد نسخ الکترونیکی بوده است.

وی  با اشاره به مزایای نسخ الکترونیکی خاطر نشان کرد: نسخه پیچی به صورت الکترونیکی به سود پزشک و بیمار است؛ بطوریکه اعمال کنترل لازم و پیشگیری از تداخل دارویی، افزایش سرعت و دقت بیشتر در زمان صدور نسخه، عدم نیاز به چاپ دوباره دفترچه، امن و محرمانه بودن اطلاعات بیمار از محسنات این طرح بوده و همچنین از خطای احتمالی که در نسخ کاغذی در زمان تحویل دارو وجود داشت پیشگیری شده و تسهیل در استعلام استحقاق درمان و عدم مراجعه بیمه شده به شعب و نظارت دقیق بر روند ارائه خدمات درمانی و رصد و کنترل‌های مالی از جمله مزایای نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول