اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت‌های انسان‌دوستانه نباید فراموش شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه نباید بگذاریم فعالیت‌های انسان‌دوستانه فراموش شود، گفت: هر کسی به میزان توان تکلیف خود را انجام دهد.

فعالیت‌های انسان‌دوستانه نباید فراموش شود

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان آیت‌الله  شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: سیاست‌های کلی و برنامه‌های مادر در شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه باید این سیاست‌ها در هر استان و شهرستانی بومی شود، عنوان کرد: باید برای عملیاتی شدن تصمیمات، راهکار ارائه شود.

وی یکی از طرح‌های مهم را فعالیت‌های قرآنی و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور بیان کرد و افزود: زنجان اعلام آمادگی کرده بود که بیشترین آمار را داشته باشد که تاکنون به تعداد مورد نظر دست نیافتیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ادامه تاثیر کرونا در زندگی افراد ادامه داد: مقام معظم رهبری بر توسعه کمک‌های مومنانه تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در دوره‌های ابتدایی کمک‌های باشکوهی را شاهد بودیم، اضافه کرد: در حال حاضر برنامه‌ها شور و هیجان اولیه را ندارد.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم فعالیت‌های انسان‌دوستانه فراموش شود، ادامه داد: هر کسی به میزان توان تکلیف خود را انجام دهد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری سیاست آمریکا با رفت‌وآمد اشخاص تغییر نمی‌کند، تاکید کرد: ایشان تاکید دارندما باید قوی شویم تا آن‌ها مایوس شوند.

تببین وظایف فردی و اجتماعی کرونایی

استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به شان و جایگاه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: موضوعات مطروحه در شورای استانی باید در راستای راهبردهای شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شود.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه یکی از رویکردهای این شورا می‌تواند تبیین وظایف فردی و اجتماعی در خصوص کرونا باشد، افزود: این وظیفه باید در قشرهای مختلف شامل سالمندان، معلولان نمود پیدا کند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره 3 هزار و 535 شهید استان زنجان بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید برای این منظور طرح ارائه دهد و دستگاه‌های مختلف برای تامین منابع مالی آن اقدام کنند.
استاندار زنجان با اشاره به مدیریت مراسم یوم‌العباس امسال زنجانی‌ها ادامه داد: تلاش‌های همه مدیران و همکاری مردم، شور و شعور حسینی را در قالب کمک‌های مومنانه جلوه‌گر ساخت.

حقیقی افزود: 32 میلیارد تومان از دستگاه‌های مختلف و خیران در این طرح کمک جمع‌آوری شد که حاکی از تابعیت مردم از منویات مقام معظم رهبری است.

مناسب‌سازی یک اقدام فرهنگی است

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان نیز مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای تردد و فعالیت معلولان را یک کار فرهنگی خواند و گفت: افراد دارای معلولیت و سالمندان 15 درصد افراد جامعه را تشکیل می‌دهند و این رقم در کشورهای توسعه‌یافته 10 درصد است.

فرهاد میرزایی با اشاره به اینکه قانون جامع حمایت از معلولان سازمان‌ها و دستگاه‌ها را مکلف کرده که برای مناسب‌سازی گام بردارند، بیان کرد: افراد معلول بدون مناسب‌سازی فضاهای شهری نمی‌توانند زندگی عادی در جامعه داشته باشند.

وی افزود: ورودی اصلی، آسانسور، سطح شیب‌دار و سرویس‌های بهداشتی از فضاهایی است که در مکان‌های عمومی باید مناسب‌سازی شوند و در جشنواره شهید رجایی 30 امتیاز به این امر اختصاص یافته است.
انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول