اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رشد سرمایه گذاری با الکترونیکی شدن واگذاری اراضی ملی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم هدف نهایی از فرآیند الکترونیکی کردن واگذاری اراضی ملی را توسعه سرمایه گذاری در استان دانست.

رشد سرمایه گذاری با الکترونیکی شدن واگذاری اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهرداد غضنفری که ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان سخن می گفت با اشاره اهمیت الکترونیکی شدن واگذاری اراضی ملی اظهار کرد: تحقق این موضوع در جهت توسعه بیشتر دولت الکترونیک است.

وی افزود: رویکرد مهم در این مسیر آن است که واگذاری اراضی ملی با شیوه کارشناسی و با زمان بندی مشخص پیش برود تا به هدف نهایی خود یعنی توسعه سرمایه گذاری منجر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در عین حال بیان داشت: البته یکی دیگر از الزامات این موضوع، لزوم اتصال کمیسیون های مرتبط و هماهنگ شدن آن هاست که باید در مسیر کار دیده شود.

همچنین در این نشست، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم نیز با اشاره به روند غیرشفاف و  طولانی مدت واگذاری اراضی ملی خاطر نشان کرد: بر این اساس، الکترونیکی کردن این واگذاری ها در دستور کار قرار گرفت و استان قم نیز راه اندازی این سیستم را برای تحقق در شهریور ماه سال جاری اجرایی کرد.

عادل علیپور افزود: سامانه طراحی شده سبب سریع تر شدن روند استعلامات می شود و در عین حال دوباره کاری ها و همپوشانی های اجرایی و اداری را نیز حذف می کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم در ادامه خاطر نشان کرد: این سامانه قابلیت هماهنگی بین دستگاه های اجرایی را نیز فراهم می کند.

وی اضافه کرد: بارگذاری مدارک بدون هرگونه امکان تصرف و همچنین اجرای مرحله به مرحله این واگذاری در کوتاه ترین زمان و با اطلاع رسانی پیامکی به مخاطب در هر مرحله، از دیگر ویژگی های این سامانه است.

علیپور همچنین گفت: در این سامانه – که نسخه موبایلی آن نیز برای مدیران و برای پیگیری بهتر فرآیند تعریف شده است – زمان هر مرحله از فرآیند هم تعریف شده است تا با مسؤولیت پذیری همه دستگاه های اجرایی، هم روند کار سریع تر شود و هم این که امکان پاسخگویی و شفافیت بیش از پیش فراهم باشد.

وی تصریح کرد: فرآیند اصلاح شده در این مسیر، زمان استعلامات را حداکثر به 60 روز می رساند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم در عین حال پیشنهاد داد تا این سامانه فعالیت آزمایشی دو ماهه خود را برای بازنگری های نهایی سپری کند تا امکان آموزش کاربران دستگاه های اجرایی نیز مهیا شود.

وی افزود: بدیهی است پس از این دوره آزمایشی و انجام اصلاحات نهایی، واگذاری اراضی ملی صرفا از مسیر همین سامانه به نشانی Gmefa.bservice.ir انجام می گیرد و شیوه های غیرشفاف قبلی حذف می شود.

علیپور در عین حال از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا برای تشویق دستگاه های اجرایی به استفاده از این سامانه، درج امتیاز در ارزیابی سالانه عملکرد آنان لحاظ شود.

انتهای پیام/2258*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول