به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر عصر امروز در مراسم نمادینی که در متوسطه با نیازهای ویژه گلها در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این تعداد تبلت و گوشی با مشارکت اداره استثنایی و خیرین در راستای رفع مشکل آموزش غیر حضوری بین دانشآموزان با نیازهای ویژه نیازمند استان توزیع شد.
وی با بیان اینکه 40 درصد از دانشآموزان با نیازهای ویژه استان به شبکه شاد دسترسی دارند، ادامه داد: این دانشآموزان از شبکه شاد به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و تبلت محروم هستند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اینکه 100 درصد معلمان در شبکه شاد فعالیت دارند، گفت: معلمان با تهیه درسنامه و بستههای حمایتی آموزشهای لازم را در اختیار دانشآموزانی قرار میدهند که به شبکه شاد متصل نیستند و نمیگذارند که جریان آموزش برای این دانشآموزان قطع شود.
رنجبر یکی از رسالتهای مهم در آموزش و پرورش استثنایی استان را حمایتهای مادی و معنوی از دانشآموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و افزود: در راستای حمایت از دانشآموزان کمتر برخوردار کارگروه تدوین الگوی جامع و نوین برای ارائه خدمات حمایتی، ایجاد مشارکت خیرین و نیکوکاران در آموزش و پرورش استثنایی استان تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: با اجرای برنامهخای فرهنگی اقدامات مؤثری در جلب مشارکت خیرین در راستای کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته دانشآموزانی که به علت کمبود امکانات و تجهیزات در معرض خطر افت تحصیل هستند، انجام گرفته است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: یکی از دلایل اصلی ترک تحصیل به خصوص در مناطق کمتر برخوردار وضعیت اقتصادی خانوادههاست که قادر به تأمین بسیاری از نیازهای آموزشی و تحصیلی فرزندان خود نیستند.
رنجبر گفت: مشکلات مالی از لحاظ جسمی و روانی فشار مضاعفی بر دانشآموز وارد کرده، انگیزه تحصیلی وی را پایین میآورد و در نهایت منجر به ترک تحصیل میشود که این آمار با توجه به شرایط خاص دانشآموزان با نیازهای ویژه بالاتر است.
انتهای پیام/2330/72