اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

صادرات کالا از خراسان شمالی ۳۳.۷ درصد کاهش یافت

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: صادرات کالا از استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به علت شیوع ویروس کرونا ازلحاظ ارزش ۳۳.۷ درصد و وزن هم ۲۳.۷ درصد کاهش یافت.

صادرات کالا از خراسان شمالی ۳۳.۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی سعید پورآبادی از کاهش صادرات کالا در خراسان شمالی به میزان ۳۳.۷ درصد خبر داد و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ میلیون دلار در نیمه نخست امسال از این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ازلحاظ وزن ۲۳.۷ درصد کاهش یافت.

وی شیوع ویروس کرونا را عاملی مهم در این اتفاق ارزیابی کرد و گفت: از دیگر علل کاهش محصولات صادراتی استان تحریم‌ها و تعلیق کارت‌های بازرگانی است.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی عمده کالاهای صادراتی استان را شامل محصولات پتروشیمی ازجمله اوره، ملامین و ازت، محصولات فولادی، مواد غذایی شامل ماکارونی، شیرینی، آبنبات و رب گوجه‌فرنگی، سیمان، کیسه خون، اشیای سرامیک، لوله پلی‌اتیلن، تخم‌مرغ و تره‌بار  شامل هندوانه، کرفس، چغندرقند، کدو، گوجه‌فرنگی، فلفل، خیار، سیب‌زمینی، خربزه و کلم، کاهو، خرما و ملون و کالاهای صنعتی عنوان کرد.

وی  افزود: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، آذربایجان، عراق، گرجستان، ایتالیا، آلبانی، امارات، ترکیه، روسیه، بلغارستان، مالزی، قزاقستان، ازبکستان، عمان و ترکمنستان صادرشده است.

پورآبادی گفت: ۶۵۰ کارت بازرگانی در استان صادرشده است که از مجموع این تعداد تنها ۱۱۰ کارت دارای اعتبار هستند و از تعداد کارت‌های دارای اعتبار نیز تنها ۲۷ کارت فعال بودند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در خصوص اقدامات انجام‌شده در راستای مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: خرید ۱۰۰ دستگاه تب‌سنج، توزیع ۳۰۰ هزار ماسک، اهدای ۲۰۰ کارت هدیه به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به کادر درمانی، توزیع محلول‌های ضدعفونی و خرید یکسری اقلام بهداشتی موردنیاز برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ازجمله اقدامات این اتاق است که به‌صورت رایگان انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول