اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

یادداشت مهمان| «خانه امن»؛ خانه‌ای تماشایی به وسعت ایران

یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است: خانه امن با محوریت مقابله و مبارزه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، با داعش ساخته شده که در کل از پردازش داستانی و ساختار تصویری و هنری مناسب برخوردار است.

یادداشت مهمان| «خانه امن»؛ خانه‌ای تماشایی به وسعت ایران

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، «جبار آذین» در یادداشتی به سریال «خانه امن» که این شبها از شبکه یک سیما پخش می شود، پرداخته و نوشته است: فعالیت های هنری برادران معظمی را در تلویزیون از مجموعه شاید برای شماهم اتفاق بیفتد، دنبال می کنم. هر دو هنرمندانی مستعد، سختکوش و پرکار هستند و در هر سریال جدید، پخته تر و موفق تر می نمایند.

این روزها مجموعه تلویزیونی پلیسی، امنیتی و ملی «خانه امن» به کارگردانی «احمد معظمی» از تلویزیون در حال پخش است. مجموعه ای که از منظر داستان، فیلمنامه، بازی ها و کارگردانی و ساختار هنری و بصری، جلوتر از کارهای پیشین عظیمی و دیگر سریالهای پلیسی متوسط و زیر متوسط تلویزیون است. سیما با تمام کاستی ها، اشتباهات و انحراف هایش در مقاسیه با سینما در تولید آثار پلیسی فعال تر است. سینمای پلیسی از گونه های پرمخاطب و پر استقبال سینما و تلویزیون جهان است، ولی در ایران به رغم طلوع بزرگانی مانند زنده یادخاچیکیان در سینما و تولید چند فیلم بسیار خوب و مانای پلیسی جنایی توسط او و کوشش های پراکنده چندفیلمساز بعد از او، سینمای پلیسی نتوانسته است، به عنوان یک گونه و جریان مهم سینمایی در ایران تثبیت شود.

در هر حال تلویزیون، میدان را در این زمینه جهت ساخت سریالهای پلیسی در اختیار بعضی هنرمندان و گروه ها بازگذاشته است. تولیدسریال های پلیسی و امنیتی، بر اساس رخدادهای واقعی و پرونده های قضایی، از دیر باز در عرصه تولیدات پلیسی، جایگاه شاخص داشته و ملموس و واقعی بودن داستان ها و رویدادها، از عوامل اصلی جذب و سرگرمی مخاطبان آنها بوده است.

در سیما هم تاکنون چندین سریال پلیسی امنیتی با رویکرد ملی ساخته شده که در راس موفق های آن، مجموعه تلویزیونی «گاندو» ساخته جواد افشار قرار دارد و خانه امن نیز با محوریت توجه به حضور و عملکرد داعش و تلاش های این گروهک، برای آسیب رسانی به ایران و ایرانیان و مقابله و مبارزه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، در همین امتداد تولیدشده است که در کل از پردازش داستانی و ساختار تصویری و هنری مناسب برخوردار است. خانه امن جزو آثار خوب احمد معظمی و معدود سریال های جذاب پلیسی تلویزیون است و در کارگردانی، داستان سازی و شخصیت پردازی و سرگرم سازی مخاطب به نسبت موفق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول