اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن: جامعه بین‌الملل برای فشار بر اسرائیل مواضع قاطعانه اتخاذ کند

وزارت خارجه اردن ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینیان در غور اردن (دره اردن) خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی شد.

اردن: جامعه بین‌الملل برای فشار بر اسرائیل مواضع قاطعانه اتخاذ کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ضیف الله الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن، شامگاه روز (جمعه) در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینیان در منطقه «حمصه البقیعه» در شمال شرق کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش روزنامه اردنی «الدستور»، سخنگوی وزارت خارجه اردن در این ارتباط گفت، عملیات تخریب، تخلیه ساکنان و همچنین مصادره اراضی حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند و صریحا با قوانین حقوق بشر و تعهدات تل‌آویو در اراضی فلسطین اشغالی منافات دارد.

ضیف الله الفایز در ادامه تأکید کرد که سیاست شهرک‌سازی «اسرائیل» از جمله الحاق (اشغال) سرزمین فلسطینیان، مصادره آن، ساخت واحد‌های مسکونی و کوچاندن اجباری فلسطینیان با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و حقوق بین‌الملل منافات دارد.

امان همچنین از جامعه بین‌الملل خواست که به منظور فشار بر تل‌آویو برای پایان دادن به اقدامات غیرقانونی که تلاش‌های صورت گرفته برای صلح را تضعیف می‌کند، مواضع قاطعانه‌ای اتخاذ کند.

منابع خبری اخیرا اعلام کرده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه حمصه البقیعه (شمال شرق کرانه باختری) خانه‌های حلبی متعلق به فلسطینیان را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کرده است.

 یک مسئول سازمان ملل در ارتباط با این اقدام خبر داده بود که در پی این تخریب، ۷۳ شهروند فلسطینی از جمله ۴۱ کودک بی‌خانمان شده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول