اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

دبیر جشنواره کتاب و رسانه: چرا زنگ انشاء را به ورزش می‌دهید؟

دبیر جشنواره «کتاب و رسانه» ضمن اشاره به اینکه باید آموزش‌ از مقطع پایه آغاز شود از اینکه زنگ انشاء در مدارس به ورزش اختصاص داده می‌شود، ابراز تاسف کرد.

دبیر جشنواره کتاب و رسانه: چرا زنگ انشاء را به ورزش می‌دهید؟

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، امیدعلی مسعودی که با وجود ابتلا به کووید-۱۹ پاسخگوی برنامه «تقاطع فرهنگ» از طریق خطوط ارتباطی رادیو گفت‌وگو بود، گسترش فرهنگ کتاب خوانی طی ۱۸ سال برپایی جشنواره «کتاب و رسانه» را یادآوری کرد و گفت: همواره به دوستان خبرنگار تاکید دارم با ورود به خبرگزاری‌ها یا مطبوعات، حوزه‌ای تخصصی برای خود انتخاب کنند و مهم‌ترین حوزه را «کتاب» می‌دانستم.

وی معتقد است هر فرد با صرف زمان زیاد برای مطالعه کتاب، در رعایت فرهنگ عمومی و نیز تصمیم گیری‌های مهم زندگی، از توفیق بیشتری برخوردار خواهد بود.

این کارشناس سواد رسانه‌ای با ابراز تاسف نسبت به پایین بودن شمار کمی چاپ روزنامه‌ها در کشور گفت: پایمردی خبرنگاران حوزه کتاب قاب تقدیر است و شخصا شاهد نوعی پختگی در میان آن‌ها هستم.

مسعودی پوشش خبری حوزه کتاب در میان سایر محورهای موضوعی در خبرگزاری‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با وجود همه تنگناها، خبرنگاران خوبی در این حوزه داریم و شخصا چشم انداز آینده را مثبت می‌بینم.

مسعودی لزوم به کارگیری شیوه‌های نوین مقاله نویسی و آموزش این مهم را در سطح مراکز علمی و دانشگاهی متذکر شد و گفت: متاسفانه زنگ انشاء را به ورزش اختصاص می‌دهیم؛ در حالی که کار را باید از پایه آغاز کنیم.

دبیر جشنواره «کتاب و رسانه» درباره کم و کیف آئین نامه این رویداد فرهنگی اظهار کرد: خبرنگاران نقدی اساسی به این جشنواره وارد می‌دانند که چرا دبیرخانه دائمی برپا نیست!

مسعودی همچنین از موافقت‌ها با برپایی مکان دائمی برای این جشنواره خبر داد و گفت: از این رو از تمام عزیزانی که همراه و همگام ما هستند، دعوت کرده و کارها را هر چند ماه یک بار بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران این حوزه قلم و نگاه خوبی دارند و شخصیت‌هایی ممتاز هستند، ادامه داد: لزوم خواندنِ کتاب فرصت خوبی پیش روی این خبرنگاران است و نویسندگان سایر سرویس‌ها به دلیل درگیری در متن حوادث روز، فرصت کمتری برای خوانش کتاب دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول