اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اسکن 217 کیلومتر از راه‌های شریانی استان زنجان

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان گفت: 217 کیلومتر از راه‌های شریانی استان با هدف تشخیص انواع خرابی‌های سطحی؛ ترک‌ها، چاله‌ها، شیار افتادگی با استفاده از دستگاه پیشرفته اسکنر جاده‌ای مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آماری و تحلیل برای بهره‌برداری تحویل سازمان حمل و نقل جاده‌ای شده است.

اسکن 217 کیلومتر از راه‌های شریانی استان زنجان

فیروز شاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کیفیت به زبان ساده به معنای انجام صحیح کار است و این یعنی کیفیت نقطه آغاز و پایانی ندارد و یک فرآیند مستمر است.

وی با اشاره به نقش کیفیت در توسعه پایدار گفت: امروزه همه کشورها در راستای خلق یک جامعه سالم که آرامش، آسایش و رفاه انسان‌ها از مصادیق آن است به دنبال توسعه پایدار هستند، توسعه‌ای که به دنبال اثرگذاری و تغییرات مثبت در سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست است.

 مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان با تأکید بر رعایت کیفیت در موضوعات مختلف افزود: برای مثال عمر مفید آسفالت به صورت متوسط در ایران چهار تا پنج سال و در کشورهای توسعه یافته 10 تا 15 سال است، اما می‌توان عمر آسفالت را را بیشتر کرده و از ثمرات اقتصادی آن بهره‌مند شد.

شاهی در ادامه به برخی از فعالیت‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه فنی استان در سه شعبه شهرستانی زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار فعال است.

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه همچنین در 15 واحد آزمایشگاهی مستقر در پروژه‌ها که 6 مورد آن شامل پروژه‌های سدسازی از جمله سد بلوبین، مشمپا، مراش، ایالو، پاوه‌رو و کالسیمین و هشت واحد دیگر در پروژه‌های متعدد راهسازی و راهداری و راه‌های اصلی استان و راه‌آهن و 2 واحد آزمایشگاهی در سطح شهر برای کنترل کیفی عملیات عمرانی سطح شهر و کارخانه آسفالت شهرداری مستقر و مشغول انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی است.

 مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان ادامه داد: فعالیت‌های این آزمایشگاه با رعایت استاندارهای بین‌المللی کیفیت، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست و مدیریت کیفیت آزمایشگاهی در حال انجام است.

انجام یک هزار و 400 آزمایش بتن در زنجان

شاهی تصریح کرد: در همین راستا از اول سال تاکنون یک هزار و 415 مورد آزمایش نمونه‌برداری بتن، 6 هزار و 158 مورد آزمایش تراکم خاک، یک هزار و پنج مورد آزمایش نمونه‌برداری و آزمایشات آسفالت، 535 مورد آزمایشات‌ دانه‌بندی و بیش از 20 مورد دفترچه آزمایشات و نتایج طرح‌های اختلاط آسفالت و بتن را تحویل کارفرمایان کرده است.

وی گفت: همچنین در این مدت بیش از 100 مورد آزمایشات میل گرد و بیش از 90 مورد آزمایشات سنگفرش پیاده‌رو، 15 مورد آزمایشات مربوط به سیمان مصرفی در بتن و دیگر آزمایشات فیزیکی و شیمیایی و بیش از 650 متر حفاری با دستگاه روتاری در راستای تهیه دفترچه گزارش مطالعات مکانیک خاک و ژئوتکنیک به تعداد 14 پروژه انجام شده است.

 مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان به سایر فعالیت‌های این آزمایشگاه نیز اشاره کرد و افزود: دفتر مهندسی مشاور این شرکت با دارا بودن نیروهای تخصصی و دانشگاهی ممتاز و داران بودن تجهیزات به روز در زمینه مدیریت روسازی راه‌ها کارهای بزرگی را در دست اقدام دارد و مقدمات اجرای سیستم bmsبرای وزارت راه و شهرسازی و ارائه همه نتایج و مشخصه‌عای راه‌ در سامانه اطلاعاتی مکانی شرکت بر بستر webgis فراهم شده است.

شاهی گفت: در محدوده استانی نیز در سال‌های 94، 97 و 99 نیز به ترتیب 900، 910 و یک هزار و 74 کیلومتر از راه‌های شریانی بزرگراه و راه‌های اصلی و یک هزار و 781 کیلومتر از راه‌های فرعی استان با استفاده از دستگاه پیشرفته پروفیل سنج راه (RSP) به منظور تعیین ناهمواری‌ها و خرابی‌های سطح راه و اتخاذ شیوه‌های مناسب نگهداری پایش و اندازه‌گیری شده است.

وی گفت: همچنین 217 کیلومتر از راه‌های شریانی استان نیز با هدف تشخیص انواع خرابی‌های سطحی، ترک‌ها، چاله‌ها، شیار افتادگی با استفاده از دستگاه پیشرفته اسکنر جاده‌ای مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آماری و تحلیل  برای بهره‌برداری تحویل سازمان حمل و نقل جاده‌ای شده است.

 مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان گفت: در حال حاضر هم ارائه خدمات اسکنر جاده‌ی برای شهرداری زنجان و تهیه شناسنامه و مشخصات فنی پل‌های راه‌های شریانی به اداره کل راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای استان پیشنهاد شده و در حال پیگیری است.

وی در ادامه از راه‌اندازی سامانه «آزمایشگاه من» در حوزه دولت الکترونیک خبر داد و گفت: این اقدام برای دسترسی کارفرمایان و مشاوران پروژه‌ها به یک سامانه جامع اطلاعات و نتایج آزمایشگاهی بسیار تسهیل و مطمئن کرده و خطاهای احتمالی را به حداقل رسانده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول