اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سرانجام طرح «اقدام ملی مسکن» در استان اصفهان به کجا رسید؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح ملی اقدام مسکن در استان اصفهان توضیحاتی را ارائه کرد.

سرانجام طرح «اقدام ملی مسکن» در استان اصفهان به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل راه  و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان اظهار کرد: جهت رونق بازار مسکن در طرح اقدام ملی برای ساخت ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد در استان اصفهان برنامه‌ریزی شده است که طی سه مرحله ثبت‌نام این طرح در استان انجام شد و تعداد ۷۸ هزار و ۴۹۲ نفر نیز اقدام به ثبت نام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: پس از پالایش و بررسی شرایط ۵ گانه متقاضیان، حدود ۴۵ هزار نفر واجد شرایط اولیه شناخته شدند و پس از واریز وجه توسط ۵ هزار و ۷۴۵ نفر از متقاضیان تعداد ۵ هزار و ۴۰۱ نفر به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

وی با بیان اینکه تشخیص و تعیین زمین‌های مورد نیاز برای طرح اقدام ملی در سطح استان انجام شده است اذعان داشت: سعی شده است زمین‌ها در نقاطی انتخاب شود که کمترین معارض را داشته یا حداقل دچار مشکلات آتی نباشند.

قاری‌قرآن اظهار کرد: تا کنون حدود ۶۰ شهر استان پوشش طرح اقدام ملی را دارد و در صدد هستیم در قدم بعدی برای سایر شهرها نیز اقدام شود؛ همچنین در ۳ بخش عمده مبحث اجرای پروژه‌ها پیگیری شده است به این صورت که در حوزه شهرستان‌ها آنچه به عنوان شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر تعریف شده است در قالب تبادل تفاهم‌نامه و قرارداد با بنیاد مسکن، بخش ستاد اجرایی فرمان امام، انبوه‌سازان و تعاونی‌ها انجام می‌پذیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در بعضی از دیگر شهرها نیز  پروژه‌های اجرایی شروع شده و پروژه‌هایی که بصورت خودمالک است به تدریج تحویل مردم شده است؛ به این صورت که از طریق قرعه‌کشی در شهرستان‌های مختلف، متقاضیانی که وجه را واریز کردند وارد مرحله تحویل زمین برای ساخت شدند.

وی سومین بخش از اجرای طرح اقدام ملی استان را اجرای این طرح در شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی عنوان کرد و گفت: طرح اقدام ملی در این سه شهر توسط شهرهای جدید مدیریت می‌شود که تا کنون زمین‌ها به انبوه‌سازان مستقر در این شهرها تحویل شده و در حال سیر مراحل هستند تا پس از اخذ وجه از متقاضیان به پرژه‌ها معرفی شوند.

قاری‌قرآن گفت: با بیان اینکه در حال رفع مشکل کمبود زمین از طریق الحاق اراضی مورد نیاز هستیم اذعان داشت: این موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و مصوباتی را در پی داشته است که به زودی اراضی در اختیار مجموعه‌ها جهت ساخت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول