اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستورالعمل اجرایی نوزدهمین آزمون قرآن و عترت تبیین شد

مسؤول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تبیین دستورالعمل اجرایی نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: این آزمون اسفندماه امسال به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

دستورالعمل اجرایی نوزدهمین آزمون قرآن و عترت تبیین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مجتبی نورمحمدی با تبیین دستورالعمل اجرایی نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آزمون در سه گروه و ۱۴ رشته اسفندماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود.

وی سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی، تقویت انگیزه میان عموم مردم جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی، به‌روزرسانی و تشکیل بانک جامع قرآن و رشته‌ها مختلف، توسعه و تقویت آموزش‌های الکترونیکی قرآنی و استفاده از بستر فضای مجازی جهت ارزیابی دانش قرآنی مخاطبان را از اهداف و راهبردهای نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برشمرد.

مسؤول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: آزمون در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه و تفسیر سوره بقره، در گروه معارف اهل‌بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم تهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومین (ع) برگزار می‌شود.

نورمحمدی ادامه داد: حفظ قرآن کریم در ۹ رشته حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء یک، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم پنج جزء نخست، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء نخست، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء نخست، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء نخست، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء نخست و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی ثبت‌نام در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان را بدون محدودیت سنی آزاد بیان کرد و گفت: کارکنان ستادی معاونت قرآن و عترت حق شرکت در آزمون را ندارند.

مسؤول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هر داوطلب می‌تواند در تمامی رشته‌ها غیر از حفظ قرآن کریم بدون محدودیت ثبت‌نام کند، عنوان کرد: آزمون در همه رشته‌ها به‌صورت اینترنتی (مجازی) برگزار خواهد شد.

نورمحمدی تصریح کرد: همه داوطلبانی که سال گذشته موفق به کسب نمره قبولی شده‌اند، می‌توانند بار دیگر در آزمون سال جاری ثبت‌نام و شرکت کنند.

وی زمان آغاز ثبت‌نام در نوزدهمین آزمون قرآن و عترت را یکم تا بیستم دی‌ماه سال جاری بیان کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند با پرداخت ۵۰ هزار ریال و مراجعه به  سامانه www.quranedu.ir ثبت‌نام کنند.

مسؤول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: حدنصاب قبولی در آزمون کتبی برای اعطای گواهینامه ۷۰ نمره است و نفراتی که موفق به کسب حدنصاب قبولی شوند، گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول