اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم مطالبه‌گری رسانه‌ها از مخاطبان محدودیت‌های کرونایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: رسانه‌ها باید نسبت به مصوبات ستاد مدیریت مقابله با کرونا، از مخاطبان محدودیت‌ها مطالبه‌گری کنند.

لزوم مطالبه‌گری رسانه‌ها از مخاطبان محدودیت‌های کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی دولت در سالن کوثر استانداری سمنان با تأکید بر نقش مهم رسانه در آگاهی‌بخشی جامعه از شرایط بحرانی کشور اظهار کرد: رسانه‌ها باید نسبت به رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا از مخاطبان محدودیت‌ها مطالبه‌گری کنند.

وی هدف از برگزاری این نشست را اقناع‌سازی افکار عمومی و تبیین شیوه اطلاع‌رسانی جدید دانست و افزود: با توجه به پیک سوم موج بیماری کرونا در کشور، متأسفانه در آبان ماه، استان سمنان نسبت به مردادماه گذشته از پیک عبور کرده و در وضعیت بحرانی قرار گرفته است که باید رسانه‌ها با توجه به نقش مهم و تأثیرگذار خود بر لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرده و نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب این خطر جدی برای حفظ سلامت و جان مردم اقدام کنند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان با اشاره به لزوم پرهیز جدی مردم از برگزاری تجمعات و گردهمایی‌های مذهبی و زیارت اهل قبور و حضور در آرامستان‌ها گفت: از آنجا که در شرایط بیماری کرونا در شیوهٔ انجام برخی دستورات دینی همچون نماز جماعت، نماز جمعه و ... تغییرات و محدودیت‌هایی ایجاد شد، مردم در انجام مستحباتی همچون زیارت اهل قبور و ... باید بیشتر نسبت به رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا اهتمام ورزند تا شاهد قطع زنجیره شیوع بیماری در کشور و استان باشیم.

خجسته‌پور با اشاره به برگزاری برخی از دورهمی‌ها ازجمله مراسم عروسی و... اظهار کرد: رسانه‌ها در این خصوص از مردم به‌عنوان برگزارکنندگان این برنامه‌ها مطالبه‌گری کنند که چرا این مراسم را برگزار می‌کنند که ادامه این روند قطعاً سبب افزایش انتقال بیماری خواهد شد.

وی با اشاره به تجمع مردم در آرامستان‌ها برای زیارت اهل قبور بیان کرد: در شرایطی که بر اثر شیوع ویروس کرونا برخی از اعمال واجب ازجمله حج تعطیل شد و یا برخی از آیین‌ها ازجمله نمازهای جمعه و جماعات در مساجد متوقف شده است، رفتن به آرامستان‌ها و ایجاد تجمع با خطرات بسیاری که به دنبال دارد، جای سؤال دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: مردم باید علقه‌های عاطفی، احساسی و رسمی را کنار بگذارند و از شیوه‌های نوین ارتباطی استفاده کنند تا به‌تدریج این زنجیره انتقال ویروس و بیماری کرونا قطع شود.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: با اعلام ستاد ملی کرونا تجمع افراد و میزان زمان تجمع می‌تواند در شیوع بیماری کرونا مؤثر ‌باشد و باید این تجمعات تا حد امکان محدود شده و برگزار نشود.

وی با بیان اینکه باید سبک زندگی جدید مردم متناسب با کرونا ایجاد شود، گفت: با وجود شرایط اقتصادی که برحسب تحریم‌ها و بسیاری از مشکلات ایجاد شده است، نباید به‌واسطه تعطیلی کسب و کار، در زندگی و معیشت مردم خللی ایجاد شود و از طرفی زنجیره شیوع بیماری نیز باید قطع شود و باید راهکارهای جدید ایجاد کرد و رسانه‌ها باید با تولید محتوا در ترویج سبک زندگی جدید متناسب با کرونا نقش‌آفرینی کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به محدودیت‌های جدید وضع‌شده در جلسه امروز ستاد ملی کرونا، گفت: از بیستم آبان‌ماه مقررات جدیدی در خصوص فعالیت‌های مراکز صنفی و تجاری کشور و استان سمنان اعمال می‌شود و بر این اساس فعالیت مشاغل غیرضروری (گروه‌های دو، سه و چهار) بعد از ساعت ۱۸ به مدت یک ماه ممنوع اعلام شده است و صاحبان این صنوف باید در اجرای مصوبات با مسؤولان ستاد مقابله با کرونا همکاری کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول