اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت 123 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تاکنون 123 میلیارد و 500 میلیون ریال به هنرمندان و فعالان صنایع دستی استان زنجان پرداخت شده است.

پرداخت 123 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تاکنون 123 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات خسارت کرونا برای 502 پرونده تایید شده به هنرمندان و فعالان صنایع دستی استان زنجان  پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع 721 پرونده شامل هنرمندان بیمه شده و غیر بیمه‌ای برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا به هنرمندان صنایع‌دستی این استان ثبت‌نام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان افزود: از این تعداد تسهیلات برای 502 طرح پرداخت شده است که اشتغال هزار و 185 نفری را داشته است و 218 پرونده در دست بررسی و پرداخت است.

ارجمند گفت: استان زنجان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه صنایع دستی است که با دارا بودن بیشترین تعداد نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی و شمار هنرمندان فعال در این صنعت، بیشترین خسارت و آسیب را از کرونا متحمل شد.

وی گفت: با توجه به این‌که اشتغالزایی صنایع‌دستی در این استان از سایر بخش‌ها بیشتر است، با خسارات ناشی از وضعیت بحرانی ویروس کرونا، باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان افزود: هم اکنون حدود ۶ هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.

وی گفت: بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع دستی بومی این خطه به شمار می‌روند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول