اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ایجاد جایگاه استقرار کارگران ساختمانی در دو نقطه از شهر

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به طرح ساماندهی کارگران ساختمانی، از ایجاد جایگاه استقرار کارگران ساختمانی در دو نقطه از شهر خبرداد.

ایجاد جایگاه استقرار کارگران ساختمانی در دو نقطه از شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید امیر سامع با اشاره به‌ضرورت ساماندهی کارگران ساختمانی پیش از شروع روزهای سرد و بارانی، اظهار داشت: بر اساس صورت‌جلسه‌ای که در جلسات فرمانداری به دست آمد مقرر شد ساماندهی کارگران ساختمان با همکاری شهرداری قم، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و خانه کارگر انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به مسئولیت شهرداری در این موضوع، افزود: ایجاد شرایط فیزیکی به‌منظور استقرار کارگران ساختمانی بر عهده شهرداری است.

سامع از برپایی ایستگاه‌هایی به‌منظور رفاه حال کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: میدان نبوت و تقاطع عماریاسر و ۱۵ خرداد در حال حاضر به‌عنوان محل استقرار کارگران ساختمانی در نظر گرفته‌شده است و شهرداری اقدام به برپایی جایگاه‌هایی در این دونقطه کرده است.

وی اما ساماندهی واقعی کارگران را در ترویج سیستم نرم‌افزاری خواند و تأکید کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شد انجمن کارگران ساختمانی به‌منظور ساماندهی کارگران و عدم تجمع آن‌ها در اطراف میادین، از طریق سامانه‌ای که در اختیاردارند، اطلاع‌رسانی کامل به کارگران برای ثبت‌نام در سامانه داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم‌نامه پیشنهاد شد توسط انجمن صنفی کارگری برای کارگران اطلاع‌رسانی وسیع انجام و این قشر از جامعه کارگری عضو یک سری گروه‌هایی شوند.

سامع با اشاره به اینکه ساماندهی فیزیکی به‌تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد، گفت: برای اشتغال و ساماندهی کارگران به‌صورت الکترونیکی باید راهکاری اندیشید چراکه استقرار کارگران فصلی در این مکان‌ها درصورتی‌که همراه با یافتن کار روزانه نباشد، سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول