اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بازنگری وظایف مدیریت شهری؛ اولویت جبهه ایستادگی در فارس

دبیر جبهه ایستادگی در فارس گفت: اولویت اصلی جبهه، بازنگری وظایف مدیریت شهری در حل معضلات اساسی شهر شیراز بوده که چهره‌ای نامطلوب به این شهر داده است.

بازنگری وظایف مدیریت شهری؛ اولویت جبهه ایستادگی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بهانه‌ای شد تا با معرفی احزاب و گروه‌های سیاسی در استان فارس به چگونگی عملکرد این احزاب و بررسی اهداف و برنامه‌هایشان بپردازیم.

در گفتگوی امروز، میزبان امین اسکندری، دبیر جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی در استان فارس هستیم که شرح آن را در زیر می‌خوانید.

جبهه ایستادگی از چه زمانی و به چه منظور فعالیتش را آغاز نموده است؟

جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی در سال ۸۹ به پیشنهاد محسن رضایی، با رویکردی اصولگرایانه و در چارچوب اندیشه‌های امام امت(ره) و رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) و  متشکل از چندین حزب فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر فعالیت‌های این جبهه، با دبیری محسن روح‌الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در سطح کشور ادامه دارد.

چه احزاب و گروه‌هایی به عنوان زیر مجموعه این جبهه فعالیت دارند؟

 در حال حاضر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی، حزب سبز، حزب نیک اندیشان، جامعه جوانان متحد اسلامی و مجمع فارغ التحصیلان لرستان عضو این جبهه هستند.

جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی در چه زمینه‌هایی فعالیت دارد؟

با توجه به سوابق اجرایی و مدیریتی اعضای هیات موسس این جبهه، در کنار فعالیت‌های سیاسی، ارائه برنامه‌های جامع در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... نیز در دستور کار اصلی این جبهه قرار دارد.

فعالیت‌های جبهه در استان فارس به چه صورت است؟

جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی استان فارس در سال ۹۸ با تشکیل شورای مرکزی و هیات موسس جدید، فعالیت خود را مجددا آغاز و در سال ۹۹ نیز نسبت به گسترش فعالیت‌های خود در شهرستان‌های مختلف استان فارس اقدام کرده است.

هیات موسس جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی در استان فارس با حضور ۱۴ نفر از خواهران و برادران جوان، مومن و انقلابی با انرژی و متخصص و پای‌کار در عرصه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی و مدیریتی تشکیل شده و تمام تلاش این جبهه استفاده از تمامی ظرفیت‌های هم‌سو و مستعد جوان و انقلابی، جهت گسترش جبهه در سراسر استان فارس می‌باشد.

اهداف و چشم‌انداز این جبهه در استان فارس و شهر شیراز، چگونه و در چه مسیری است؟

رویکرد اصلی سیاسی جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی، حرکت در چارچوب جریان‌های اصولگرایی است و همانگونه که در انتخابات مجلس سال ۹۸ نیز نشان داد، در قالب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، در عرصه انتخابات مجلس، حضوری فعال داشت.

در بحث شهر شیراز با توجه به معضلات شدید فرهنگی در این کلان شهر و همچنین گسترش بحث حاشیه نشینی در سال‌های گذشته و همچنین معضل اعتیاد و خیابان خوابی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، اولویت اصلی جبهه، بازنگری وظایف مدیریت شهری در حل این معضلات اساسی شهر شیراز است که چهره‌ای نامطلوب به این شهر داده است.

در زمینه توسعه شهری نیز با تاکید به اصل عدالت اجتماعی و توسعه متوازن برای تمامی بخش‌های کلان شهر شیراز، توجه به زیر ساخت‌ها به ویژه در بخش حمل و نقل از مهمترین برنامه‌های این جبهه جهت مدیریت شهری شیراز خواهد بود.

در زمینه مسائل فرهنگی نیز توجه ویژه به تشکل‌های مردم‌نهاد به‌ویژه نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی از اهم برنامه‌های این تشکل خواهد بود.

جبهه ایستادگی در انتخابات آتی چه برنامه‌هایی را دنبال می‌کند؟ 

در مورد انتخابات ریاست جمهوری که برنامه‌ها کشوری است، ولی در رابطه با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهر شیراز، جبهه ایستادگی با توجه به برنامه‌های خود، با هدف حفظ و ایجاد وحدت، گزینه‌های مختلفی جهت حضور در انتخابات شوراهای شهر شیراز در نظر دارد که گزینه‌های مد نظر خود را به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ارائه داده. است و منتظر تجمیع نظرات هستیم.

در پایان امیدواریم با هشیاری نیروهای ارزشی و دلسوز و مردمی، و عمل به رهنمودها و منویات رهبر عزیز انقلاب (مدظله العالی) و تحکیم وحدت همه جانبه، شاهد رشد بیش از پیش ایران اسلامی در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول