اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

صدای آژیر قرمز کرونایی بلندتر شد/ افزایش تخت‌های بیمارستانی در کرمانشاه

رئیس بیمارستان علوم پزشکی کرمانشاه، از افزایش 200 تخت در بیمارستان امام رضا(ع) برای پذیرش بیماران کرونایی خبر داد و گفت: این دیگر آخرین تخت‌های بیمارستانی است که اضافه می‌شود، مردم بیشتر مراقبت کنند.

صدای آژیر قرمز کرونایی بلندتر شد/ افزایش تخت‌های بیمارستانی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اپیدمی کرونا این روزها در گسترده‌ترین سطح خود قرار گرفته حال شهروندان خوب نیست، نزدیک به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۵ نفر آن‌ها با حال وخیم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

پاییز امسال در کرمانشاه را می‌توان یکی از غم‌انگیزترین خزان‌های این دیار برشمرد، حال و احوال استان از آنچه که فکرش را می‌کنید، بدتر است.

با افزایش تعداد بیماران صدای آژیر قرمز کرونا در استان بلندتر از گذشته شده، کرونا باری دیگر با رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و همچنین نشستن دست‌ها برنده میدان شده و روسیاهی آن مانده برای افراد بی‌‌مسئولیت از جاده‌های سفر تا آن‌هایی که می‌دانند کرونا دارند اما چون علامت ندارند، با مخفی‌کاری و انکار مردم را درگیر دوا و درمان می‌کنند.

به دلیل تنزل مشارکت مردمی مسئولان درمانی است روز به روز چاره‌ای به جزء افزایش تخت‌های بیمارستان برای پذیرش بیماران ندارند، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص، اظهار داشت: وضعیت استان خوب نیست تعداد بیماران فوق‌العاده زیاد شده، نیاز به آی.سی.یو، تخت، اکسیژن و دارو بیشتر شده همه ما باید سعی کنیم ورودی بیمارستان را کم کنیم گنجایش بیمارستان‌های استان هم حدی دارد.

وی ادامه داد:  توان نیروهای درمان که تاکنون ایثارگرانه خدمت کرده‌اند، محدود است؛ بیش ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از کادر درمان مبتلا شده و این‌ها حداقل ۲ هفته از گردونه کار خارج می‌شوند و فشار به مابقی کادر می‌آید.

مرادی ادامه داد: همکاران گروه عفونی پروتکلی را  تعریف کرده‌اند که براساس آن داروهای تجویزی کاملا مشخص شده و همچنین و هم یک بازنگری در بستری بیماران انجام شده که چه نوع بیمارانی را بستری و چه بیمارانی را به صورت سرپایی مدیریت کنند.

وی باری دیگر از افزایش تخت‌های بیمارستانی برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: حدود 200 تخت دیگر را از مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) برای بیماران کرونایی خالی کرده‌ایم، این‌ها آخرین تخت‌ها ما در بیمارستان امام رضا(ع) است.

رئیس بیمارستان علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تقریبا نصف تخت‌های بیمارستانی اعم از دولتی و خصوصی به کووید ۱۹ اختصاص یافته امیدواریم با رعایت مردم اوضاع روبه بهبودی پیش رود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول