اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

48 درصد خدمات دستگاه های اجرایی استان تمام الکترونیکی است

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم 48 درصد خدمات دستگاه های اجرایی استان را تمام الکترونیک دانست و بر توسعه این خدمات تأکید کرد.

48 درصد خدمات دستگاه های اجرایی استان تمام الکترونیکی است

جواد غلام پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم و در گزارشی تحلیلی از وضعیت دستگاه های اجرایی استان در حوزه توسعه دولت الکترونیک بیان کرد: در یکی از ارزیابی های اخیر، 54 دستگاه اجرایی قم پاسخ پیگیری ها و مکاتبات ما را دادند که این آمار صحت سنجی شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار استخراج شده از این دستگاه ها، 23 میلیون تراکنش در 6 ماهه نخست سال جاری انجام شده است اظهار کرد: این ارزیابی نشان می دهد که از مجموع 651 خدمت انجام شده در این دستگاه ها، 318 مورد یعنی 48 درصد کل خدمات به صورت تمام الکترونیکی بوده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم افزود: همچنین بخشی از 218 خدمت دیگر نیز به صورت الکترونیکی انجام شده و مراحل تکمیلی آن نیازمند مراجعه حضوری بوده است و البته 115 خدمت دیگر هم نیاز به اطلاعات تکمیلی دارد، چراکه به دلایل مختلف و از جمله عدم اعطای دسترسی های لازم به برخی دستگاه های استانی، همچنان قابلیت احصای همه تراکنش ها برای برخی دستگاه ها وجود ندارد که این امر نیز نیاز به پیگیری و رفع موانع دارد.

 

145 خدمت جدید دستگاه های اجرایی قم در سال 99

غلام پور با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی استان از آغاز سال جاری، 145 خدمت جدید را راه اندازی کرده و یا فرآیند راه اندازی آن را آغاز کرده اند گفت: بیشتر این خدمات یعنی 88 درصد آن ها، خدمات تراکنشی و یا تراکنشی - تعاملی و نیازمند به پیگیری بعدی بوده اند و تعداد کمی از آن ها نیز به اطلاع رسانی مرتبط است.

وی ادامه داد: همچنین این خدمات از منظر ارائه به شهروندان، دستگاه های دولتی و یا نهادهای خصوصی نیز قابل دسته بندی است که در این میان، بیشتر خدمات با 53 درصد مربوط به شهروندان است.

 

73 درصد خدمات پورتالی دستگاه های اجرایی قم

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم بستر ارائه این خدمات را نیز متنوع خواند و اضافه کرد: پورتال سازمان ها، دفاتر پیشخوان و همچنین نرم افزارهای تلفن همراه، سه بستر ارائه خدمات هستند که در این میان 73 درصد خدمات از طریق پورتال سازمان ها ارائه می شود.

وی افزود: همچنین 17 درصد بستر ارائه خدمات مربوط به دفاتر پیشخوان است که با توجه به همه گیری کرونا، برنامه ریزی ما بر آن است تا این مقدار هم به سمت و سوی استفاده از پورتال ها یا نرم افزارهای تلفن همراه سوق پیدا کند.

وی برخی دستگاه های اجرایی استان و از جمله سازمان آبفا، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل اقتصاد و دارایی، سازمان امور مالیاتی، شرکت ملی پست و همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان دستگاه های پیشتاز در استفاده از خدمات الکترونیک در سطح استان قم معرفی و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها باید بر این اساس استوار باشد که عموم مردم با فرهنگسازی لازم، به استفاده از خدمات الکترونیک ترغیب شوند.

 

خدمات الکترونیک باید جذاب، سریع و دقیق باشد

غلام پور افزود: البته در این مسیر، وجود جذابیت، سرعت و دقت در ارائه الکترونیکی خدمات هم می تواند در تشویق مردم به این امر مؤثر باشد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم همچنین از همه دستگاه های اجرایی استان خواست تا با خوداظهاری های لازم و به موقع، این اداره کل را در إحصاء اطلاعات و آسیب شناسی های احتمالی با هدف توسعه زیرساخت ها و همچنین پیشرفت در ارائه خدمات الکترونیک یاری رسانند.

انتهای پیام/2258*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول