اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آینده جودو ایران به رأی دادگاه ورزش بستگی دارد

رئیس سابق هیات جودو خراسان شمالی با اشاره به انتظار جامعه جودو به صدور رأی دادگاه بین‌المللی ورزش گفت: آینده جودو ایران به این رأی بستگی دارد.

آینده جودو ایران به رأی دادگاه ورزش بستگی دارد

کوروش خسرویار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت جودو ایران در سطح بین‌المللی اظهار کرد: پس از اعلام عدم تفاهم میان فدراسیون جودو ایران و فدراسیون جهانی جودو در مناقشه اخیر، دادگاه بین‌المللی ورزش CAS در این موضوع باید اعلام نظر کند و تا وضعیت محرومیت فدراسیون جودو در جهان مشخص شود.

وی افزود: پس از اعلام نظر دادگاه ورزش و ارجاع پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو میزان محرومیت‌های از سوی فدراسیون جهانی علیه فدراسیون ایران اعلام می‌شود که پی آن حتی ممکن است تا صدور گواهینامه کمربند و برگزاری دوره‌های مربی‌گری و داوری نیز شامل تنبیه ایران باشد.

رئیس سابق هیات جودو خراسان شمالی همچنین از تدبیر برای استفاده از ورزشکاران رشته جودو در رشته‌های دیگر ورزشی خبر داد و گفت: تلاش داریم تا رشته‌های موازی با جودو همچون کوراش، جوجیتسو و سامبو که نزدیک به این رشته ورزشی هستند را فعال کنیم و جودوکاران در این رشته‌ها فعالیت کنند.

وی وضعیت حضور جودو ایران در المپیک 2021 را وابسته به اعلام نظر دادگاه ورزش دانست و خاطرنشان کرد: اگر محرومیت ایران به شکل کنونی وضع شود قطعاً هیچ ورزشکاری از ایران در رشته جودو نمی‌تواند در المپیک 2021 توکیو حضور پیدا کند و امکان شرکت در رقابت‌ها با پرچم فدراسیون جهانی نیز مسیری سخت و طولانی دارد که امکان آن برای ورزشکاران بسیار دور از امکان است.

خسرویار در انتها با تأکید بر لزوم حل مناقشه ایران و فدراسیون جهانی جودو به‌صورت دیپلماسی ورزشی تصریح کرد: مشکل جودو ایران باید با دیپلماسی ورزشی حل می‌شد اما فدراسیون جودو ایران معتقد بود که باید از طریق دادگاه جهانی ورزش به این مشکل پرداخت و وکیل ایران نیز طی آخرین دیدارها از صدور رأی پرونده به نفع ایران خبر داده بود.

وی در انتها گفت: ورزشکاران ایرانی هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند و بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی ایران نیز این موضوع را به‌دوراز تنبیهات انضباطی مدیریت کردند و باید این موضوع نیز در فدراسیون جودو همچون سالیان گذشته مدیریت می‌شد که محرومیتی شامل جودو ایران نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول