اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۳۰ درصد مشترکان خانگی سمنان مشمول طرح «برق امید» می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با دعوت از مردم برای پیوستن به طرح «برق امید» گفت: ۳۰ درصد مشترکان خانگی این استان مشمول این طرح می‌شوند.

۳۰ درصد مشترکان خانگی سمنان مشمول طرح «برق امید» می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: طرح «برق امید» از ابتدای مهرماه آغاز شده و ویژه مشترکان خانگی است؛ رویکرد و هدف این طرح نیز تشویق مردم به کاهش مصرف بوده و در راستای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در بخش خانگی اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: اساس این طرح بر این استوار است که مشترکان برق در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و مبنای سنجش در این بخش هم میزان مصرف برق آنها در گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: گروه‌هایی که کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند جزو مشترکان کم‌مصرف خواهند بود؛ آن دسته از افرادی که از ۸۱ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند، جزو خوش‌مصرف‌ها محسوب و مشترکانی که بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف دارند، پرمصرف تلقی می‌شوند.

موسوی‌زاده گفت: شیوه‌های تشویق مردم برای مدیریت مصرف و رسیدن به مصرف بهینه هم در قالب این طرح طراحی شده است و تمام مشترکان خانگی گروه کم‌مصرف، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف برق خواهند شد و پول برق از آنها دریافت نمی‌شود و از بقیه گروه‌ها هم به فراخور تعرفه، هزینه مصرفشان دریافت خواهد شد.

او تصریح کرد: بر اساس برآورد ما از مصرف مشترکان خانگی استان سمنان، ۳۰ درصد آنها مشمول این طرح و از تخفیف کامل برخوردار خواهند شد و البته این عدد ثابت نیست و ماهانه ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان تصریح کرد: مقدار مصرف برای مشترکان کم‌مصرف در فصل گرم سال، از ۸۰ به ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه تبدیل می‌شود؛ با توجه به اینکه با گرمی هوا، به‌طور طبیعی به مصرف مردم اضافه می‌شود و سقف این مصرف نیز از ۲۰۰ به ۳۰۰ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد.

موسوی‌زاده با بیان اینکه این اعداد البته در مناطق گرم کمی بالاتر در نظر گرفته شده که اعمال می‌شود، گفت: برق امید، طرحی ملی است و توسط وزارت نیرو در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

او تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که 10 درصد صرفه‌جویی در مشترکان پرمصرف خانگی با اجرای این طرح در استان سمنان رخ دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: عمده مصرف در بخش خانگی، در همان مشترکان پرمصرف صورت می‌گیرد و از ۲۰ درصد مصرف انرژی در بخش خانگی، ۷۰ درصد در بخش پرمصرف‌ها استفاده می‌شود و اگر ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند، حدود هشت درصد از مجموع مصرف کاسته خواهد شد.

موسوی‌زاده ادامه داد: این کاهش در مصرف برق سبب کاهش اوج بار در استان سمنان خواهد شد و انتظار داریم اگر طرح برق امید به خوبی اجرایی شود، سال آینده حداقل دو درصد کاهش اوج بار را در این استان تجربه کنیم و این بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول