اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان افتتاح شد

مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان افتتاح و یک زندانی با پابند الکترونیکی از زندان شاهرود آزاد شد.

مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان با هدف کاهش جمعیت کیفری و آسیب‌های اجتماعی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف دادگستری کل استان و سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان افتتاح شد.

محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در آیین افتتاح این مرکز با بیان اینکه در اجرای قانون و با هدف کاهش جمعیت کیفری امروز در استان سمنان زیرساخت‌های لازم فراهم شده، گفت: طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی را در راستای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر زندان‌زدایی است.

ابراهیمی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندانیان و استفاده حداقل از مجازات از مطالبات مهم رهبری است که همواره بر این امر مهم تأکید فراوان دارد، اظهار کرد: این طرح کسانی را که مرتکب جرائم خطرناک یا جرائم درجه یک هستند، شامل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه زندانیان استفاده‌کننده از پابند از زندان خارج می‌شوند و فقط در محدوده تعیین‌شده توسط قاضی می‌توانند تردد کنند، گفت: اگر محکوم تدابیر و دستورات قضایی را رعایت نکند، در اجرای حکم او تجدیدنظر می‌شود.

امید کهربایی، سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان نیز در این مراسم گفت: پابندهای الکترونیکی از طریق سازمان زندان‌ها به استان سمنان اختصاص داده‌شده که با شناسایی زندانیان واجد شرایط، از امروز پابندهای الکترونیکی نصب و مورداستفاده قرار می‌گیرند.

کهربایی با اشاره به افتتاح مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان استان گفت: با تشخیص مراجع قضایی از پابندهای الکترونیک به‌عنوان مجازات جایگزین حبس استفاده خواهد شد و مرجع قضایی حوزه مجاز حضور فرد را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه مانیتورینگ این طرح در مرکز استان است گفت: به دلیل شکل قرارگیری پابند به هیچ عنوان توسط دیگران قابل مشاهده نیست، افراد می‌توانند در جامعه حضور داشته باشند و به‌صورت الکترونیکی مورد نظارت قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با بیان اینکه مطابق آیین‌نامه، این پابندها برای افراد دارای جرائم سنگین استفاده نمی‌شود گفت: محکومانی که به حبس‌های زیر یک سال محکوم می‌شوند، به جای گذراندن دوره محکومیت در زندان، با پابند الکترونیک دوره محکومیت را می‌گذراند و حتی این طرح برای متهمین تحت قرار نیز اجرا خواهد شد.

در راستای اجرای طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان در اولین روز از آغاز این طرح، یک زندانی با پابند الکترونیکی از زندان شاهرود آزاد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول