اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشریح اقدامات مجلس در حوزه کشاورزی/ از کاهش قیمت پروتئین تا خرید تضمینی محصولات کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برخی از اقدامات این کمیسیون در خصوص تامین فرآورده‌های دامی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی را تشریح کرد.

تشریح اقدامات مجلس در حوزه کشاورزی/ از کاهش قیمت پروتئین تا خرید تضمینی محصولات کشاورزی

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه بخش‌هایی از دولت هماهنگی و چابکی لازم را برای حل مشکلات مردم ندارد، گفت: خیلی از مشکلات اقتصاد ما قابل حل است و هیچ ربطی به بیرون ندارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات امروز ما در حوزه معیشت مردم و اقتصاد ناشی از عوامل مختلف است، ادامه داد: مجلس یازدهم از ابتدای شکل‌گیری دغدغه حل مشکلات جامعه را داشت و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس

وی با بیان اینکه تصور مردم این است که تنها اقدام مجلس در حوزه اقتصاد تصویب پرداخت یارانه معیشت می‌باشد اما این‌طور نیست، افزود: ما در کمیسیون کشاورزی قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم را افزایش دادیم و این گامی در جهت خودکفایی این محصول بود و اینکه کشاورز برای تولید سال آینده انگیزه داشه باشد.

جعفری اضافه کرد: گام دوم مجلس برای سروسامان دادن وضعیت بازار در بحث نهاده‌های دامی و کشاورزی بود که در قیمت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه مجلس دو هیأت به بندر شهیدبهشتی اعزام کرد و در آن‌جا بود که ملاحظه کردیم که عدم هماهنگی میان چند دستگاه سبب شده است مقدار زیادی نهاده از بندر ترخیص نشود، عنوان کرد: در حال حاضر قسمتی از این نهاده‌ها وارد چرخ تولید شده و همین موضوع باعث کاهش قیمت‌ها شده است.

وزارت جهادکشاورزی تنها دستگاه پاسخگو در ارتباط با نهاده‌ها دامی و محصولات پروتئینی

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: قسمتی از مشکلات حوزه اقتصاد به دلیل عدم تقسیم وظایف بین سه دستگاه بانک مرکزی، صمت و سازمان جهادکشاورزی در تعیین قیمت محصولاتی مانند گوشت و نهاده‌ها بود که ما در مجلس جلسات متعدد در این خصوص برگزار کردیم.

وی ادامه داد: تصمیم بر آن شد که تمام اختیارات به جهادکشاورزی واگذار شود و صمت هیچ دخالتی در ورود، خروج و قیمت‌گذاری‌ها نداشته باشد و وزارت جهادکشاورزی در این خصوص باید پاسخگو باشد.

تصمیم بر آن شد که تمام اختیارات به جهادکشاورزی واگذار شود و صمت هیچ دخالتی در ورود، خروج و قیمت‌گذاری‌ها نداشته باشد و وزارت جهادکشاورزی در این خصوص باید پاسخگو باشد

جعفری با بیان اینکه این موضوع می‌تواند تا حدودی بازار را سروسامان دهد و فقط جهادکشاورزی است که باید در خصوص نهاده‌ها و پروتئین کشور پاسخگو باشد، افزود: نابه‌سامانی در ترخیص کالا و نهاده‌ها در گمرک، عدم‌هماهنگی بین سه دستگاه جهادکشاورزی، صمت و بانک مرکزی و نحوه قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی می‌تواند در ایجاد تعادل در بازار موثر باشد.

وی اضافه کرد: مجلس یازدهم از روز نخست دغدغه‌اش معیشت مردم بوده و از این رو در کمیسیون اقتصادی بسته معیشتی برای دهک‌های پایین جامعه تصویب شد البته یک عدم‌هماهنگی‌هایی وجود دارد و این طرح با مخالفت دولت مواجه شده است.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دولت مدعی است که این طرح بار مالی برای بودجه کشور دارد اما این‌گونه نیست، گفت: برای بار مالی طرح راهکارهایی اندیشیده شده است و هیچ مشکل مالی جدیدی برای دولت ندارد.

بخش‌هایی از دولت هماهنگی و چابکی لازم را برای حل مشکلات مردم ندارد

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از دولت هماهنگی و چابکی لازم را برای حل مشکلات مردم ندارد، عنوان کرد: این عدم‌هماهنگی‌ها با بخش‌های دیگر جامعه را به مرحله فعلی رسانده و خیلی از مشکلات اقتصاد ما قابل حل است و هیچ ربطی به بیرون ندارد.

جعفری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ما هیچ ربطی به انتخابات آمریکا ندارد اما عده‌ای درصدد هستند این دو را بهم ربط بدهند، اظهار داشت: حوزه نظارت‌ها باید قوی‌تر باشد و ناهماهنگی‌ها برطرف و تصمیم‌سازی‌ها با درایت انجام شود.

مشکل ما در عدم‌هماهنگی بخش‌های مختلف اجرا است

وی با تأکید بر اینکه ما تا 95 درصد مشکل قانون‌گذاری و فقدان قانون نداریم و مشکل ما در عدم‌هماهنگی بخش‌های مختلف اجرایی است، گفت: همچنین اراده‌ نداشتن برای حل معضلات در بخش‌های مختلف چرا که ما نمی‌توانیم سه دستگاه را با یکدیگر هماهنگ کنیم و وقتی نهاده وارد گمرک می‌شود باید ماه‌ها آن‌جا بماند تا ذرت به مرحله فساد و اکسید برسد.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس در ادامه توضیح داد: چرا وقتی ارز چهار هزار و 200 تومانی برای خرید نهاده داده‌ایم نتوانسته‌‌ایم سامانه بازارگاه را به گونه‌ای طراحی کنیم که ورود و تقسیم کالا در کشور را به درستی انجام شود و یک تن نهاده خارج از این سامانه از گمرگ ترخیص نشود.

وی با بیان اینکه خیلی از این مشکلات به نداشتن اراده‌ جهادی برای حل معضلات برمی‌گردد، گفت: یک بوروکراسی پیچیده در کشور وجود دارد که اقتصاد کشور را بیمار کرده است البته می‌شود این بیماری را با مراقبت‌های اساسی درمان کرد.

صحبت از انتخابات ریاست‌جمهوری در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست

جعفری با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور باید تمام انرژی‌مان صرف حل مشکلات مردم و سروسامان دادن به اقتصاد کشور باشد، افزود: ورود به مباحث غلیظ و تند انتخاباتی بسیار زود است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور درگیر مشکلاتی است که سوءمدیریت در بخش‌هایی وجود دارد که ما باید به فکر درمان باشیم تا فشار کمتری بر اقشار ضعیف جامعه وارد شود، اضافه کرد: الان وقت پرداختن به مباحث تحلیلی و دسته‌بندی‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری نیست.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در فشار معیشتی و اقتصادی هستند باید شبانه‌روزی تلاش کرد تا گره‌ها باز شود و اولویت کنونی کشور انتخابات نیست و همه مسؤولان باید تمام انرژی خود را برای حل مشکلات مردم بگذارند.

انتهای پیام/68024/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول