اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جاده‌های غیر استاندارد و حادثه‌های خونبار در کهگیلویه و بویراحمد/ایست؛ اینجا حادثه‌خیز است+فیلم

هر چند کهگیلویه و بویراحمد با احداث جاده‌ها در یک دهه اخیر از بن‌بست خارج شده اما نقاط حادثه‌خیز در این جاده‌ها موجب بروز حوادث ناگواری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

جاده‌های غیر استاندارد و حادثه‌های خونبار در کهگیلویه و بویراحمد/ایست؛ اینجا حادثه‌خیز است+فیلم

خبرگزاری فارس یاسوج؛ ترنم بهنیا- در سال‌های اخیر حوادث ریز و درشت بسیاری در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده که خانواده‌های بسیاری داغدار شده‌اند از سقوط پراید به یک چاله در کنار جاده گرفته که 5 نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست داده‌اند تا یک مراسم عروسی که به عزا مبدل شد و 5 برادر از یک خانواده در نقطه‌ای حادثه‌خیز در محور دشت‌روم جان باختند و دیگ غذای جشن خانوادگی به صور عزا تبدیل شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل محرومیت‌هایی که از گذشته و از دوره ستمشاهی با خود داشته تا امروز که نظام جمهوری اسلامی خدمات بی‌بدیل و ارزشمند و فوق تصوری انجام داده همچنان از یک محرومیت مضاعف رنج می‌برد.

جاده‌هایی که هر چند استان را از بن بست خارج کرده‌اند اما همچنان پاشنه آشیل کهگیلویه و بویراحمد هستند و شاید به جرات بتوان گفت کم برخوردار ترین استان از این لحاظ در میان همه استان‌های کشور به شمار می‌رویم.

استانی که یک کیلومتر آزاد راه ندارد و از داشتن جاده‌های استاندارد همچنان محروم است و نقاط حادثه خیز بسیاری در جاده‌ها برای گرفتن جان انسان‌ها لحظه‌شماری می‌کنند.

هفته‌ای نیست که خبری از تصادف در جاده‌های استان نداشته باشیم و خانواده‌‌‌ای داغدار نشده باشد، نمی‌دانیم از کجا بگوییم از جاده یاسوج به اصفهان که همچنان نقاط مرگبار بسیاری دارد یا از جاده یاسوج به شیراز که باید اشکالات اساسی آن برطرف شود یا که از مسیر یاسوج بابامیدان و ده‌ها و صدها جاده فرعی و اصلی دیگر که غیر استاندارد بوده و از نظر هندسی مشکل دارند.

به گزارش فارس؛ مسوولان پلیس‌راه استان نیز مدام فریاد می‌زنند و از وضعیت بد جاده‌ها گلایه دارند از ورودی و خروجی‌هایی که به هیچ وجه مناسب این سطح از تردد در استان نیست جاده‌هایی که گاه نیاز به تعریض دارند و البته برخی اشکالات با یک همت و عزم کوچک مثل تعبیه چند عدد نیوجریسی برطرف می‌شوند!.

به همین منظور به یکی از نقاط حادثه‌خیز استان در ورودی شهر یاسوج در محل ورودی روستای تنگه سریز در جاده یاسوج- اصفهان رفتیم که واقعا نقطه خطرناکی به شمار می‌رود و در صورتی که این نقطه بحرانی و حادثه‌خیز اصلاح نشود حوادث مرگباری به دنبال خواهد داشت.

اگر همتی نشود همین روزهاست که بشنویم یک خانواده چند نفری یا که نان‌آور خانواده و یا فرزندی دردانه در حال ورود و یا خروج از فرعی به اصلی و بالعکس دچار حادثه شده و ایل و طایفه و خانواده‌ای را سیاهپوش کرده است.

 

انتهای پیام/82009

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول