اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تسهیل امور گمرکی در استان سمنان/ چه خبر از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار؟

یکی از اقداماتی که به تحقق شعار سال و رونق تولید کمک می‌کند، تسهیل در امور گمرکی است که به گفته مسؤولان، تسهیل در امور گمرکی استان سمنان در دستور کار است.

تسهیل امور گمرکی در استان سمنان/ چه خبر از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یکی از مطالبات و نیازهای بخش تولید و صنعت که از مسؤولان استان سمنان انتظار می‌رود، تسهیل در امور گمرکی است.

به طور حتم یکی از اقداماتی که به تحقق شعار سال و رونق کسب و کار واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی کمک می‌کند، تسهیل در امور گمرکی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

پیگیری تسهیل امور گمرکی در استان سمنان

استاندار سمنان در این زمینه می‌گوید: تسهیل امور گمرکی در استان سمنان برای تحقق شعار سال و رونق تولید به‌طور ویژه در دست پیگیری است و استقرار نمایندگی گمرک در واحدهای صنعتی بزرگ استان سمنان برای تسهیل در امور گمرکی باید مدنظر قرار گیرد.

علیرضا آشناگر افزود: استقرار گمرک در منطقه ۴۸۰ هکتاری ویژه اقتصادی گرمسار از مطالبه جدی استانداری سمنان از گمرک جمهوری اسلامی ایران است که در جلسه‌ای مباحث خوبی برای انجام این امر برای رونق کسب و کار و اشتغال در استان بیان شد.

وی تصریح کرد: مشکلات زیرساختی در بحث استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار وجود داشت که با تفاهم دو طرف قرار شد، در بحث حضور گمرک در این منطقه و رفع مشکلاتی که از قبل وجود داشت، تسریع شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: در این جلسه جزئیاتی از چگونگی نصب دوربین، استقرار نیروی انسانی گمرک و خروج و ورود قطعات تولیدی و دیگر موارد در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار مباحثی مطرح شد.

آشناگر گفت: برای استقرار گمرک در شرکت خودروسازی فردا مشکل محوطه باز وجود داشت و گمرک اصرار داشت که برای ذخیره تمامی قطعات باید انبار سرپوشیده باشد؛ اما به دلیل حجیم بودن برخی قطعات مانند بدنه خودرو، این امر امکان‌پذیر نبود و با پیگیری انجام‌شده قرار شد با هماهنگی مدیر کارخانه و گمرک استان، قطعات در حجم کوچک در انبار سرپوشیده و در موارد اضطراری قطعات بزرگ مانند بدنه خودرو در فضای باز ذخیره شود.

کمبود نیروی انسانی؛ چالش اساسی گمرک

رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه می‌گوید: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه گمرک برای تحقق شعار سال و رونق کسب و کار واحدهای صنعتی و تولیدی به‌طور ویژه از ابتدای سال جاری تاکنون در اولویت کاری گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مهدی میراشرفی ادامه داد: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان قابل‌توجه است که با انجام همکاری دوسویه می‌توان برای مشکل گمرک این منطقه به‌طور ویژه اقدام کرد.

وی گفت: از فردا با ارائه دستور ویژه، با رفع مشکلات اداری، نصب و ورود ماشین‌آلات واحدهای تولیدی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بلامانع است.

رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در خصوص نصب دوربین‌های اضطراری در مساحت تعیین‌ شده در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با تعهدات ارائه‌ شده از مدیرعامل این منطقه ویژه اقدام‌های لازم انجام شود.

میراشرفی افزود: به‌طور موقت برای استقرار کارکنان گمرک، در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار کانکسی در نظر گرفته خواهد شد؛ اما در بلندمدت برای احداث ساختمان ویژه گمرک در این منطقه ویژه اقدام‌های لازم انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در اداره کل گمرک استان سمنان و دیگر گمرک‌های کشور یک چالش اساسی است که لازم است، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اقدام‌های لازم را برای تأمین نیروی انسانی در بخش پشتیبانی گمرک لحاظ کند.

رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در زمینه جذب نیروی انسانی فنی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، گمرک جمهوری اسلامی ایران فراخوان جذب نیروی انسانی را لحاظ خواهد کرد.

میراشرفی ادامه داد: در بحث حضور گمرک در شرکت خودروسازی فردا هم مشکلی وجود ندارد و در بحث انبار بدنه خودروها، گمرک آمادگی دارد تا این ابزار تولید را در انبارهای اختصاصی خود نگهداری کند و به‌صورت موردی مجوز انبار بدنه‌ها در فضای باز شرکت خودروسازی فردا مشکلی ندارد.

رفع مشکلات زیرساختی منطقه اقتصادی گرمسار

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نیز می‌گوید: زیرساخت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و استانداردهای لازم در آن به‌ خوبی رعایت شده است.

عبدالرضا نادری ادامه داد: اکنون حدود ۴۰ دوربین به غیر از دوربین‌های تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار راه‌اندازی شده است و امکان رفع دیگر مشکلات زیرساختی برای رعایت استانداردهای گمرک جمهوری اسلامی در این منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: با افزایش تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار می‌توان برای توسعه استان سمنان قدم‌های جدی و ثمربخشی برداشته شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول