اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

استفاده نادرست از ماسک یکی از عوامل شیوع بیماری است

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: متاسفانه عدم استفاده درست از ماسک خود دلیلی برای شیوع کرونا است به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود از ماسک خود به شیوه درست استفاده کنند.

استفاده نادرست از ماسک یکی از عوامل شیوع بیماری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کوروش سلیمی، مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه البرز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: متاسفانه در سخت‌ترین شرایط در مقایسه با ماه‌های قبل قرار داریم و تعداد بیماران کرونایی استان در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی با محدودیت مواجه هستیم، افزود: با توجه به امکانات موجود تنها 10 تا 15 درصد از بیماران بستری شده می‌توانند از خدمات تخت‌های ویژه استفاده کنند.

این مقام مسؤول افزود: تنها راه برون رفت از شرایط موجود انجام سه کار ساده استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و حفظ بهداشت دست است.

سلیمی تاکید کرد: متاسفانه عدم استفاده درست از ماسک خود دلیلی برای شیوع کرونا است به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود از ماسک خود به شیوه درست استفاده کنند و به عنوان مثال هنگام صحبت با هم ماسک را پایین نکشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حتی افرادی که از ماسک استفاده می کنند اگر فاصله اجتماعی لازم را رعایت نکنند، بین یک تا 3 درصد احتمال دارد که از فرد بیمار مبتلا شوند، مردم باید در کنار استفاده از ماسک سایر شرایط لازم از جمله حفظ فاصله اجتماعی و بهداشت دست را نیز رعایت کنند.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اعمال محدودیت فعالیت اصناف تا ساعت 18 عصر گفت: این محدودیت از امروز 20 آبان تا 20 آذر اعمال می‌شود.

وی توضیح داد: با اعمال این محدودیت به جز صنوف ضروری باقی واحدهای صنفی در کرج و فردیس تنها تا ساعت 18 می توانند فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول