اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

لزوم افزایش حمایت از دانش‌آموزان استثنایی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را ضروری خواند و اضافه کرد: هرچقدر مشارکت فردی و دستگاهها بیشتر باشد مدارس استثنایی متحول‌تر و پررونق‌تر خواهد بود.

لزوم افزایش حمایت از دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی در جلسه شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان که با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کرد ستان حدود سه هزار و 500 نفر دانش‌آموز در مجموعه مدارس استثنایی دارد که از این تعداد یک‌هزار و 350 نفر وضعیت خاص دارند.

وی با بیان اینکه در طول چند سال اخیر بستری فراهم شد تا در شهرهای سقز و مریوان پروژه‌های جدید برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه احداث شود، افزود: در سنندج نیز چندین پروژه تاکنون به بهره‌برداری رسیده و یا در دست اقدام است و تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این پروژه‌ها وضعیت فضای آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی استان کردستان به حد قابل قبولی برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اعلام کرد: اکنون نگاه خاصی نسبت به آموزش و پرورش استثنایی شکل گرفته و امیدواریم با تخصیص ردیف‌های خاص برای جذب نیرو در آموزش و پرورش استثنایی و تجهیزات شاهد تحولات ارزشمندی در مدارس استثنایی باشیم.

قربانی اضافه کرد: از 25 بسته تحولی وزارت آموزش و پرورش چند بسته آن به مدارس استثنایی تعلق دارد که بیانگر اهمیت و جایگاه این مدارس است.

وی حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را ضروری خواند و اضافه کرد: هرچقدر مشارکت فردی و دستگاهها بیشتر باشد مدارس استثنایی متحول‌تر و پررونق‌تر خواهد بود.

معاون آموزش و پرورش آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان در ایام کرونا با چالش مواجه شد و بیشتر آموزش‌ها در فضای مجازی پیگیری شد.

صدیقه عبدالهی عنوان کرد: در راستای کیفی مراکز اختلالات یادگیری باید از هم‌اکنون به فکر باشیم و این مراکز باید توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه باید در هر مدرسه استثنایی یک مرکز اختلالات یادگیری داشته باشیم، اعلام کرد: هم اکنون به ازای هر 5 هزار دانش‌آموز استثنایی باید یک مرکز اختلال یادگیری وجود داشته باشد در حالیکه انتظار می‌رود این رقم به ازای هر دو هزار دانش‌آموز به یک مرکز برسد.

امروز با حضور خیرین مدرسه ساز استان، جمعی از مسوولان استانی و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور، بستر ساخت یک مدرسه 14 کلاسه ویژه دانش‌آموزان اُتیسمی در سنندج فراهم شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول