اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

افزایش ارزش مالی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی

دبیر علمی جایزه کتاب سال از افزایش میزان جوایز این جایزه در کشور خبر داد و گفت: سکه حذف شده، اما مبلغ جایزه‌ها بیش‌تر خواهد شد.

افزایش ارزش مالی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره تازه‌ترین تصمیمات در این جایزه اظهار داشت: تغییرات مهم در بخش جوایز کتاب سال صورت می‌گیرد.

وی افزود: به لحاظ اینکه شرایط تغییر کرده در بخش مسائل مالی جایزه تغییراتی خواهیم داشت. مدتی است تمام جوایز بخش اعطای سکه را به میزان ریالی تغییر داده‌اند که جایزه کتاب سال هم مستثنی نبوده است، اما در حد کمیت ما در این دوره تغییر در اعطای جایزه خواهیم داشت.

دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: قطعا در این دوره از جایزه کتاب سال میزان جایزه تغییر کرده، روند صعودی دارد و افزایش خواهد یافت. 

وی میزان جایزه را در حد پیشنهاد دانست و گفت: میزان هدیه در دست بررسی است، اما قطعا رشد داشته ولی اجازه دهید اکنون اعلام نکنم، چرا که روند تصویب آن بر مبنای قانونی پیش خواهد رفت.

مهدوی راد درباره داوری‌ها هم گفت: جلسات در گروه‌های مختلف در حال برگزاری است و مراحل نهایی در برخی گروه‌ها برگزار می‌شود. روند کاری ما از سال گذشته عقب‌تر نیست و امیدواریم تا پایان آذرماه داوری‌ها نهایی شود.

وی گفت: جوایز این دوره قطعا ریالی پرداخت خواهد شد و سکه همچنان حذف شده است. در حال رایزنی با هیات علمی هستیم.

گفتنی است چندی پیش خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «گرانی چگونه جوایز ادبی ایران را از سکه انداخت» از میزان اندک هدایای جوایز ادبی خبر داده و اعلام کرده بود: در قیاس با سایر کشورها میزان جوایز ادبی ما از سکه افتاده است و این موجب بی‌اشتیاقی در نویسندگان و بازار ادبیات شده است.

بالاترین رقم ریالی جایزه کتاب سال در دوره‌های اخیر ۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول