اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

طراحی ۲ هزار پایگاه مسجد محور در محلات خراسان رضوی

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: ۲هزار پایگاه مسجد محور در محلات طراحی شده و ۱۵۰ مرکز تخصصی پیشیبانی راه‌اندازی کرده‌ایم.

طراحی ۲ هزار پایگاه مسجد محور در محلات خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار یعقوب‌علی نظری ظهر امروز در مراسم مسجد سنگر سلامت، بسیج محلی مقابله با کرونا که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تشکر از کسانی که در این طرح کمک کرده و حضور پیدا کردند، اظهار کرد: از فرمان مقام معظم رهبری تصمیم گرفتیم با جدیت وارد عمل شویم، اگر چه این موضوع از اسفند ماه ۹۸ در دستور کار سپاه و بسیج قرار گرفت، اما با توجه به شرایط موجود فعالیت‌ها باید به صورت جدی‌تر انجام شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه براساس سه اصل فعالیت‌هایمان را شروع کردیم، بیان کرد: اصل اول مساجد هستند که جایگاه معنوی و قدرت معنوی ما هستند، بنده معتقدم هرکاری که در بستر مساجد اتفاق بیافتد برکت دارد.

وی خاطرنشان کرد: پایه دوم ما دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت دکتر بحرینی و پایه سوم ما اقدامات اجرایی بسیج و سپاه پاسداران است که با استفاده‌ از ظرفیت این سه اصل و پایه این برنامه را آغاز کردیم.

سردار نظری با تأکید بر این مطلب که اصرار داشتیم این طرح از همین امروز آغاز شود، زیرا اگر یک روز دیرتر شروع شود به همان اندازه خسارت می‌بینیم، بیان کرد: حتی اگر یک نفر را در مسیر سلامت قرار دهیم امری خوشایند است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: از امروز ۲هزار پایگاه سلامت مسجد محور در سطح خراسان رضوی با اقدامات ۴ هزار پایگاه در دو بخش خواهر و برادر تشکیل شده است.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه پایگاه‌ها بیماری‌یابی است، اما در کنار این وظیفه مهم امداد رسانی، ارائه خدمات بهداشتی، معیشتی، فرهنگی در دستور کار است.

سردار نظری با بیان اینکه ۲هزار پایگاه مسجد محور در محلات طراحی شده و ۱۵۰ مرکز تخصصی پیشیبانی راه‌اندازی کرده‌ایم، عنوان کرد: این ۱۵۰ مرکز تخصصی، حدود ۱۳ ایستگاه را پیشیبانی می‌کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) متذکر شد: تشکیلات قرارگاه شهرستان‌های خراسان رضوی هم با محوریت شبکه‌های بهداشت و درمان آموزش پزشکی، مساجد و فرمانداران در این لایه فعاایت می‌کنند.

وی ادامه داد: لایه چهارم خراسان رضوی قرارگاه مشترک عملیاتی بین ائمه جمعه، علوم پزشکی، بسیج و سپاه است که با ستاد کرونای استان به ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل شده است.

سردار نظری افزود: امیدواریم با حضور پربرکت عزیزان و این مکان‌های مقدس شیب‌های نمودار کرونا کاهش پیدا کند و شاهد روند مثبت در مهار ویروس کرونا باشیم.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول