اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

عمران‌خان: مخالف تقویت ایدئولوژی‌های افراطی و اسلام‌هراسی در جهان هستیم

نخست‌وزیر پاکستان با هدف مقابله مشترک و همه جانبه با ویروس کرونا، کاهش اثرات منفی اقتصادی ناشی از این بیماری و کشف واکسن یک استراتژی 6 ماده‌ای پیشنهاد داد.

عمران‌خان: مخالف تقویت ایدئولوژی‌های افراطی و اسلام‌هراسی در جهان هستیم

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان با هدف مقابله مشترک و همه جانبه با ویروس کرونا،  کاهش اثرات منفی اقتصادی ناشی از این بیماری و کشف واکسن یک استراتژی 6 ماده‌ای پیشنهاد داد.

خان در بیستمین نشست ویدیوئی شورای سران کشورهای همکاری شانگهای، تبادل دانش در میان کشورهای SCO برای کاهش خطرات ویروس را مهم خواند و ایجاد یک بانک دانش را پیشنهاد کرد.

وی خواستار تدوین یک راهبرد چند ساله برای نهادها و مؤسسات آموزشی، بورسیه جوانان در زمینه‌های علمی، بهداشتی و اقتصاد جهانی شد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفت: به عنوان یک اقدام مشترک، از یک راه حل به رهبری افغانستان و متعلق به افغانها که در توافق صلح دوحه مشخص شده حمایت می‌کنیم.

وی نسبت به نقش "عوامل و نیورهای مخرب در داخل و خارج" که خواهان صلح و ثبات در افغانستان نیستند، هشدار داد.

عمران خان افزود: پاکستان مخالف تقویت و توسعه ایدئولوژی‌های افراطی، نژادپرستی، نئونازیسم و اسلام‌هراسی در منطقه و جهان است.

خان در ادامه نسبت به تغییرات اقلیمی، گسترش نابرابری در میان کشورها، فقر، بیماری، گرسنگی و پولشویی هشدار داد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد و برقراری فضای ثبات و همکاری در منطقه، بر لزوم اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در راستای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تأکید کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول