اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

واکنش آبفا کردستان به گزارشچالش آب شرب در سنندج»/آب شرب در شبکه توزیع سنندج از سلامت کامل برخوردار است

شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در خصوص انعکاس گزارشی در خبرگزاری فارس با عنوان چالش آب شرب در سنندج جوابیه‌ای صادر کرد.

واکنش آبفا کردستان به گزارش

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در خصوص انعکاس گزارشی در خبرگزاری فارس با عنوان "چالش آب شرب در سنندج" جوابیه‌ای صادر کرد.

متن این جوابیه بدین شرح است:

مدیر محترم خبرگزاری فارس در کردستان

با سلام؛

احتراما در پاسخ به گزارش خبری تصویری منتشر شده در آن خبرگزاری در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۲۰ با عنوان "چالش آب شرب در سنندج"، مقتضی است طبق ماده 23 قانون مطبوعات جوابیه زیر را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نمائید.

هرساله با فرارسیدن فصل پاییز و تغییر دمای هوا، طعم و بوی آب نیز دچار تغییراتی می‌شود. این تغییرات دمایی موجب جابجایی (واگردانی) لایه‌های آب سد قشلاق شده و جلبک موجود در لایه‌های فوقانی آب سد به سمت لایه‌های میانی که آب خام از آن برداشت می‌شود، حرکت می‌کند. 

پس از انتقال آب خام از سد به تصفیه‌خانه آب سنندج و طی فرآیند تصفیه، جلبک موجود در آب حذف و اثرات ناشی از آن که ایجاد طعم و بو می‌باشد، با تزریق ازن به حداقل می‌رسد، اما با این حال مقداری طعم و بوی آن در آب باقی می‌ماند، چون غیر قابل حذف صد درصدی می‌باشد.

شرکت آب و فاضلاب کردستان با برخورداری از تصفیه‌خانه مدرن و مجهز و با تلاش شبانه‌روزی پرسنل شرکت، طی فرآیندی کامل آب را تصفیه و به استانداردهای لازم برای شرب مشترکین گرامی می‌رساند.

همشهریان گرامی مطمئن باشند که آب شرب در شبکه توزیع از سلامت کامل برخوردار است و بدون هیچگونه نگرانی و یا دغدغه خاطر، نسبت به مصرف آن اقدام نمایند و همینطور اطمینان خاطر داشته باشند طی مراحل تصفیه، انتقال و شبکه توزیع، کیفیت آب توسط آزمایشگاه مرکزی شرکت که از مجهزترین و بروزترین آزمایشگاه‌های کشور است و همچنین توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، مورد آزمایش قرار می‌گیرد و تمامی آزمایشات، تأییدکننده کیفیت استاندارد آبی است که در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

همچنین اقداماتی توسط شرکت آبفا استان در راستای ارتقای تصفیه‌خانه آب سنندج در دست اجرا است که امیدواریم با اجرای آن در آینده نزدیک از میزان طعم و بوی آب شهر کاسته و آبی گواراتر در اختیار همشهریان‌ محترم قرار بگیرد.

ضمنا با توجه به اینکه اطمینان کامل و کافی به لحاظ سلامت آب چشمه‌های اطراف شهر وجود ندارد؛ لذا‌ موکدا توصیه می‌شود از مصرف این آب‌ها خودداری و به‌ جای آن از آب شرب توزیع شده در شبکه استفاده شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول