اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اهدای کتاب به مناطق روستایی و عشایری استان فارس

سهرابی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب فارس، گفت: یکی از برنامه‌های هفته کتاب، اهدای کتاب به مناطق روستایی و عشایری سطح استان فارس است.

اهدای کتاب به مناطق روستایی و عشایری استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی در نشست خبری بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که به صورت مجازی و به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: این دوره از پایتختی کتاب با همدلی و همراهی تمام دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان فارس و با حمایتهای استاندار فارس این اتفاق ارزنده شکل گرفت تا پایتختی کتاب به شیراز برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها و روستاهای فارس هم به عنوان شهر و روستای دوستدار کتاب معرفی شدند، تاکید کرد: بخش خصوصی نظیر انجمن‌ها و سمن‌ها فعالیتهای خوبی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی داشتند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه بازدید از قدیمی‌ترین کتابخانه شهر شیراز را خواهیم داشت، بیان کرد: اهدای کتاب به مناطق روستایی و عشایری را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی و گسترش اپلیکیشن «قاصدک»، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در طول هفته و تجلیل از ناشران برتر استان فارس از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است، افزود: اجرای نمایشنامه‌های مجازی با همکاری انجمن نمایش، نامگذاری یک مکان به نام کتاب و رونمایی از نقد مجازی کتاب از دیگر برنامه‌های کتاب و کتابخوانی است.

ارسال بیش از ۸۰۰ اثر به جشنواره کتاب و رسانه

دبیر هفته کتاب شیراز با اشاره به سایر برنامه‌هایی که از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در هفته کتاب برگزار می‌شود، گفت: سومین دوره مسابقه کتابخوانی پوپک دانا و  نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

دهقان‌کار افزود: همچنین در این دوره بخش‌های ویژه «دفاع مقدس»، «سواد رسانه‌ای» و «شهروند خبرنگاران» را به جشنواره اضافه کردیم و با توجه به شرایط موجود، آثار خوبی برای جشنواره ارسال شده و استقبال مناسبی از آن شده است، به طوری که طبق درخواست اهالی رسانه مهلت ارسال آثار دو بار تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ اثر برای جشنواره ارسال شده است البته در این دوره به جای ۹ اثر در هر بخش، اهالی رسانه باید در هر بخش سه اثر ارسال کنند.

 دبیر هفته کتاب شیراز اظهار داشت: رویکرد تیم اجرایی به این صورت بود که اصحاب رسانه ابتدا خودشان به ارزیابی آثارشان بپردازند و در نهایت در هر  بخش سه اثر برای جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: امسال همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، سالگرد پانزدهمین سال تاسیس خبرگزاری کتاب ایران را نیز خواهیم داشت.

دهقان‌کار بیان کرد: اهدای کتاب به کتابخانه‌های علامه طباطبایی و آیت الله سیستانی، برگزاری ۳۳ نشست تخصصی  با همکاری نهادها و انجمن‌ها با بیش از ۹۰ سخنران، افتتاح مرکز اسناد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، تجلیل از نویسندگان و اهل قلم، گرامی‌داشت زادروز پدید‌آورندگان متولد تیر‌ ماه تا آبان‌ ماه از برنامه‌های هفته کتاب است.

دهقان‌کار در خصوص افتتاح مرکز اسناد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: بعد از طی فرآیند ادغام موسسات زیرمجموعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آرشیو ارزشمندی از سه موسسه فراهم شد که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران یک طبقه را  به مرکز اسناد اختصاص دادیم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول