اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نماینده ایران در اجلاس دمشق: برای بازسازی سوریه صندوقی بین‌المللی ایجاد شود

نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آوارگان سوریه گفت که ایران برای بازسازی سوریه پیشنهاد می‌کند که صندوقی بین‌المللی ایجاد شود.

نماینده ایران در اجلاس دمشق: برای بازسازی سوریه صندوقی بین‌المللی ایجاد شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیرجارجه ایران که به عنوان نماینده تهران در اجلاس آورگان سوریه شرکت کرده است، تأکید کرد که ایران بر حل سیاسی بحران سوریه پافشاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»،‌ نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس یادشده گفت: «مشکل آوارگان در نتیجه جنگ تحمیلی علیه مردم سوریه ایجاد شده است. گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا مانع خروج آورگان از اردوگاه "الرکبان" می‌شوند».

علی اصغر خاجی ادامه داد:‌ «حل مسئله بازگشت آورگان سوری ضروری است و نبایست برای کسب پول از آن سو استفاده کرد. برخی از کشورهایی که در اعمال سیاست‌های خود در سوریه شکست خورده‌اند، مردم سوریه را با استفاده از قانون سزار تحریم می‌کنند».

خاجی افزود: «دولت آمریکا علی‌رغم نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های غیرانسانی خود را علیه سوریه تشدید کرده است. ایران بر حل سیاسی بحران سوریه پافشاری دارد. جامعه بین‌الملل خواستار افزایش کمک‌ها و مشارکت در بازسازی سوریه است تا روند بازگشت آورگان سریع‌تر صورت گیرد».

نماینده جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت:‌ «برخی از کشورها به جای اینکه مشارکت مؤثر در این اجلاس داشته باشند، به دلایلی سیاسی در روند برگزاری آن سنگ‌اندازی کردند».

علی اصغر خاجی در ادامه گفت:‌ «ایران برای بازسازی سوریه پیشنهاد می‌کند صندوقی بین‌المللی ایجاد شود».

اجلاس آورگان سوریه با مشارکت چندین کشور از جمله روسیه، چین و لبنان در راستای پایان دادن به درد و رنج آورگان وسوریه و از طرفی، تسهیل روند بازگشت آنها به میهن‌شان، امروز، در دمشق‌ آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول